Biznes Lifestyle Polecane

Trudno w to uwierzyć! Tak wkrótce ma wyglądać Plaza [foto]

Ma być luksusowo, zupełnie inaczej, wręcz nie do poznania. Krakowska Plaza wkrótce zacznie się zmieniać w Fashion Outlet Kraków. 

Budynek zyska po przebudowie indywidualny, odmienny od obecnego charakter, który będzie go wyróżniał na tle okolicznej zabudowy. Stanie się tak dzięki nowym materiałom wykorzystanym do przebudowy elewacji. Będą to przede wszystkim płyty aluminiowe, szkło i siatka cięto ciągniona, która uwypukli tektonikę bryły. Jej walory estetyczne będą dodatkowo podkreślone przez nowoczesne rozwiązania w zakresie iluminacji. Odnowiony zostanie kamień, który nadaje budynkowi prestiżową stylistykę.

– Kamień elewacyjny i nowe, wysokiej jakości materiały oraz zastosowanie ciepłych kolorów sprawią, że budynek zyska niepowtarzalny, przyjemny wygląd. Dzięki prostym kształtom, zastosowaniu aluminiowej pokrywy z geometrycznym wzorem w kolorze brązu i białej, ryflowanej fasady, obiekt będzie przypominał klasyczny, ale nowoczesny budynek w stylu art deco i Bauhaus – mówi MA Andras Fullar z biura Kroh&Partner, które odpowiada za projekt.

Zmieniony układ parteru i nowa aranżacja

W przebudowywanym budynku zmieni się układu funkcjonalny parteru. Do dyspozycji klientów będą dwa równoległe pasaże, powstanie też nowy, regularny, prostokątny plac wewnętrzny. Dodatkowa klatka schodowa będzie prowadziła do nowego wejścia, zlokalizowanego po wschodniej stronie placu. Zbudowana zostanie także szeroka pochylnia i taras wejściowy.

navigate_before
navigate_next

Powiększeniu ulegnie powierzchnia witryn sklepowych. Projekt wewnętrznych portali to inspiracja historyczną zabudową. Wrażenie zabytkowego miasta potęgują masywne ściany i filary. Przy planowaniu wnętrza, celem było uzyskanie wrażenia wysokiej jakości i trwałego stylu, ze zwróceniem uwagi na detale formy i kolorów, odpowiadające przeznaczeniu i różnorodnym funkcjom obiektu.

Duża ilość zieleni i roślin w połączeniu z kamiennymi powierzchniami oraz przenikającym przez szklane dachy światłem dziennym utworzy komfortową i naturalną atmosferę w całej strefie handlowej z wyodrębnionym, dobrze funkcjonującym miejscem spotkań – Agorą.

Nie tylko na elewacji, ale także we wnętrzu budynku zostaną zastosowane wysokiej jakości materiały, które wprowadzą nową jakość w tej części miasta.

– W przypadku aranżacji wnętrz celem było stworzenie oazy dobrego samopoczucia o zrównoważonym wzornictwie i dopracowanych detalach. Marmurowe powierzchnie na podłogach i ścianach to brązowy Emperador i biała Calacatta. Na elementach pod sufitem zastosowana będzie boazeria z drewna orzecha amerykańskiego. Liczne, bardzo wygodne skórzane sofy w turkusowym kolorze oraz potężne żyrandole w kolorze miedzi nadadzą wnętrzu szczególną jakość architektoniczną. Kolorystyka (turkus, złoto, jasnoniebieski i piaskowy), wprowadzi radość i wakacyjną atmosferę i będzie zapraszała do budynku, zwiększając przyjemność zakupów i przebywania w takim otoczeniu – mówi MA Andras Fullar z biura Kroh&Partner.

Więcej miejsca na strefę gastronomiczną

 Chociaż zmiany na piętrze będą mniej radykalne i wynikające głównie ze zmian na parterze, zyska część gastronomiczna – stanowić będzie duże i ważne miejsce w nowym obiekcie. Obecna zostanie poddany transformacji, funkcja gastronomiczna zostanie powiększona do połowy długości nowego pasażu.

Znacznie wzrośnie więc powierzchnia dedykowana jako strefa konsumpcyjna przypisana poszczególnym lokalom gastronomicznym. Pod letnią gastronomię wykorzystywana też będzie część tarasu wejściowego.

Zmieni się charakter i klimat budynku

Planowane materiały wykończeniowe są dostosowane do aktualnie panujących standardów i wymogów prawnych w zakresie energooszczędności i bezpieczeństwa użytkowania. Szkło i aluminium, które pojawią się na elewacji to materiały stosowane w budynkach o wysokim standardzie.

– Naszym zamierzeniem jest, aby architektura po przebudowie zaskakiwała wysokim standardem wykończenia i była wyróżnikiem centrum wywołując pozytywne wrażenie na odwiedzających. Tę piękną przestrzeń tworzymy dla mieszkańców Krakowa i odwiedzających. Nasze doświadczenie podpowiada nam, że ten czynnik ma wpływ również na zachowania zakupowe i przyczyni się do osiągnięcia pełnego sukcesu naszych najemców – mówi Dawid Rutkowski z PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management Sp. z o.o.

Fashion Outlet Kraków otrzymał pozwolenie na budowę w maju, pierwsze prace rozpoczną się wkrótce. Efektem będzie centrum outletowe, w innowacyjnej formule – zawierającej rozbudowany komponent rozrywkowy obejmujący kino, klub fitness oraz kręgielnię oraz szeroką ofertę gastronomiczną w stylistyce premium. Docelowo w obiekcie znajdzie się ponad 100 marek z kategorii mody i stylu życia, sprzedających swoje produkty w cenach niższych o 30-70 proc. Zakończenie prac i otwarcie przebudowanego obiektu planowane jest na jesień 2019 r.