Aktualności Polecane UEFA EURO U-21

Następcy Pirlo, Zidane’a i Iniesty pod Wawelem. Transmisja do 140 krajów. Sportowa impreza roku

To będzie wielkie święto futbolu. Już w piątek ruszają Mistrzostwa Europy w piłce nożnej U21, a stadion Cracovii jest jedną z aren. – Nawet UEFA jest zaskoczona zainteresowaniem turniejem wśród polskich kibiców – mówi doradca Jacka Majchrowskiego ds. MME Janusz Kozioł.

Pierwszy mecz na stadionie Cracovii już w niedzielę. O godzinie 20:45 na murawę wybiegną piłkarze Danii i Włoch. Będzie na kim oko zawiesić – drużyna Italii naszpikowana jest piłkarzami, którzy już dziś są gwiazdami Serie A, a w przyszłości będą zawodnikami światowego topu. Piłkarze Milanu, Fiorentiny i Juventusu nie przyjeżdżają do Krakowa tylko na wycieczkę. Oni chcą wrócić do domu z medalami. Podobny cel ma reprezentacja Niemiec, która mecze fazy grupowej również będzie rozgrywać pod Wawelem. W środę zmierzy się w Krakowie z Danią.

Jak podkreśla prezydent Krakowa Jacek Majchrowski, organizacja turnieju to wielka szansa na promocję naszego miasta na arenie międzynarodowej. – Z wielką radością i jednocześnie z satysfakcją przyjąłem informację o tym, że Kraków został jednym z sześciu polskich miast-gospodarzy Młodzieżowych Mistrzostw Europy 2017. To ogromne wyróżnienie dla naszego miasta, a także wielka odpowiedzialność wobec piłkarskiej społeczności Europy, której oczy zwrócone będą na stadion miejski przy ulicy Kałuży – przekonuje.

To żadna przesada, bo turniej wywołuje wielkie zainteresowanie. Finał transmitowany będzie przez 140 telewizji na całym świecie. – Niedawno otrzymaliśmy informację, że mecze EURO U21 będą po raz pierwszy transmitowane do Australii i wielu krajów w Afryce – mówi Janusz Kozioł

– Za prestiżem zawsze idą większe zobowiązania, a z tym łączy się konieczność dodatkowych nakładów. Myślę jednak, że bilans korzyści jest zdecydowanie na plus, bo, pomijając nawet ogromną promocję Krakowa jako miasta-gospodarza turnieju, wszystkie udoskonalenia, które wprowadzamy w związku z tą imprezą, na trwałe pozostaną w obiekcie i będziemy mogli z nich korzystać w przyszłości – podkreśla dyrektor Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Krakowa Janina Pokrywa.

– W czerwcu cały Kraków będzie żył turniejem. Od początku przygotowań zależało nam jednak, aby ta impreza nie zakończyła się po dwóch tygodniach, ale przyniosła widoczne korzyści mieszkańcom, czyli na przykład zachęciła dzieci do aktywności sportowej – mówi Kozioł. Stąd pomysł, aby promować mistrzostwa na dwa sposoby.

Jeden to kampania realizowana w przestrzeni miasta i w mediach. Jej głównym celem jest podkreślenie potencjału sportowego stolicy Małopolski oraz promocja Krakowa jako miasta gospodarza kolejnej wielkiej sportowej imprezy o randze europejskiej. Drugi sposób to zaangażowanie w organizację turniejów piłkarskich dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 16 lat w ramach Krakowskiego Festiwalu Piłkarskiego.

O turnieju głośno jest jednak nie tylko w miastach-gospodarzach, ale w całej Polsce, dzięki ogólnopolskiej promocji turnieju poprzez EuroTrucka, kampanię billboardową w dużych polskich miastach, w których nie są rozgrywane mecze, takich jak Warszawa, Wrocław, Gdańsk czy Katowice, oraz promocję w telewizji Polsat. Tę kampanię ze wspólnej kasy, na która składały się wszystkie miasta-gospodarze, realizują UEFA i PZPN.

Na mecze półfinałowy i finał nie ma już biletów. Wciąż są w sprzedaży wejściówki na mecze grupowe rozgrywane w Krakowie.

(wm, krakow.pl)