Aktualności Miasto

Od dziś wielkie zniżki dla krakowian. Wystąpiło o nie już 65 tys. osób!

Od dziś posiadacze Karty Krakowskiej mogą kupować bilety okresowe komunikacji miejskiej z 20 proc. zniżką.

Kartę może bezpłatnie wyrobić każda osoba zameldowana w Krakowie lub płacąca tutaj podatki. Warto pamiętać, że ulgi dotyczą zakupu biletów okresowych normalnych i ulgowych na jedną linię, dwie linie, całą sieć w strefie I (miasto Kraków) oraz biletu semestralnego.

Zniżki na 1,2,3 miesiące

Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa tańszy bilet można nabyć jednorazowo maksymalnie na trzy miesiące. Aby zwrócić na to uwagę mieszkańców, na ekranie we wszystkich automatach Krakowskiej Karty Miejskiej bilety na 1, 2 i 3 miesiące oraz bilet semestralny będą wyróżnione innym kolorem (czerwonym lub niebieskim). Na tym samym ekranie będzie o tym także informował mieszkańców specjalny napis.

Osoby, które wybrały wersję mobilną Karty Krakowskiej będą kupować bilet logując się na stronie internetowej kk.krakow.pl. Po zalogowaniu wystarczy wybrać zakładkę „Bilety”, a następnie „Zakup biletów”. Po wyborze rodzaju i daty ważności biletu trzeba dokonać płatności wykonując polecenia, które pojawiają się na ekranie.

Po zaksięgowaniu płatności pozostaje jeszcze tylko zalogowanie się na swoje konto na smartfonie i powiązanie opłaconego biletu z tym urządzeniem. Od tego momentu to smartfon staje się nośnikiem biletu okresowego. Podczas kontroli wystarczy zalogować się w telefonie na swoje konto i wybrać opcję „Kontrola biletów”. Wkrótce wersja mobilna Karty Krakowskiej będzie dostępna w formie aplikacji.

Do 31 lipca zostało już złożonych ponad 62 000 wniosków, co dotyczy ok. 75 000 mieszkańców, w tym dzieci (wniosek o Kartę Krakowską składają osoby dorosłe, ale mogą do niego dołączyć dzieci, które nie skoczyły 18 lat). Osoby, które posiadają już uprawnienia wynikające z Karty Krakowskiej od 1 sierpnia będą mogły kupić tańsze bilety.

Gdzie szukać pomocy?

Wszystkie osoby, które mają problem ze złożeniem wniosku mogą liczyć na pomoc specjalnie uruchomionej infolinii. Telefony mieszkańców od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-20.00 odbiera sześć osób. Każdego dnia jest to ok. 400 rozmów przychodzących i ponad 400 rozmów wychodzących. W piątek, 27 lipca, rozmów wychodzących było jeszcze więcej, bo prawie 500. Jak wynika ze statystyk w ok. 70 proc. przypadków czas oczekiwania na rozmowę wyniósł tego dnia mniej niż jedną minutę.

kj, krakow.pl

zdjęcie tytułowe / fot. KRKnews