Aktualności Sport UEFA EURO U-21

Oto spot reklamujący Kraków i UEFA Euro U21. Motyw oklepany, ale skuteczny

Kraków zaprezentował spot promujący nasze miasto w ramach organizacji turnieju EURO U21. W klipie pojawia się były piłkarz Cracovii Bartosz Kapustka.

Filmik wykorzystuje motyw piłki lecącej nad najważniejszymi zabytkami miasta. Motyw dość oklepany z okazji innych turniejów tego typu, ale generalnie – bardzo fajny i tym razem również daje radę. Jest piłka, jest Wawel, Barbakan, Rynek, Kraków z góry – wszystko zgodnie z planem.

Promocja wydarzenia odbywa się w skali ogólnopolskiej – poprzez działania koordynowane przez Polski Związek Piłki Nożnej, oraz lokalnie, jako działania prowadzone przez poszczególne miasta-gospodarzy turnieju. Reklama typu outdoor została wyeksponowana w strategicznych punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych oraz trasach „wylotowych” na nośnikach typu: citylighty, billboardy, cuby, minicuby, flagi, nośniki typu led oraz siatki wielkoformatowe. Dodatkowo zaplanowane zostało również obrandowanie tramwajów i autobusów oraz produkcja wspomnianego spotu promocyjnego z udziałem Bartosza Kapustki, który został ambasadorem lokalnej kampanii promocyjnej, a także współpraca z mediami.

Budżet promocyjny Krakowa przeznaczony na Młodzieżowe Mistrzostwa Europy to 1,5 mln zł. – Z tego 100 tys. zł jest przeznaczone na składkę do wspólnej kasy wraz z pozostałymi miastami, UEFA i PZPN, co pozwoli na wspólną, ogólnopolską promocję turnieju poprzez EuroTrucka, kampanię billboardową w dużych polskich miastach, takich jak Warszawa, Wrocław, Gdańsk czy Katowice, oraz na promocję w telewizji Polsat – wylicza Janusz Kozioł.

Przeprowadzenie kampanii reklamowej przez Kraków jest równoznaczne z wypełnieniem zobowiązań wobec UEFA wynikających z zawartej w 2015 r. umowy „Host City Agreement for the Final Tournament of the UEFA European Under-21 Championship”, dotyczącej UEFA Euro U21 Polska 2017. – Kampania promocyjna towarzyszącą Euro U21, ma pokazać Kraków jako miasto sportu i przybliżyć kibicom jego turystyczne atrakcje – wyjaśnia dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UMK Elżbieta Kantor. – Kraków spodziewa się wielu gości, którzy odwiedzą miasto w związku z imprezą, chcemy zachęcić ich, by wrócili do miasta także w innym terminie, na dłużej – zaznacza.

(wm, krakow.pl)

fot. Youtube.com