Aktualności Lifestyle Polecane

Jak nie przytyć w święta? Trzymaj się 5 prostych zasad

Wbrew pozorom świąteczne objadanie się rozpoczyna się na długo przed Wigilią. Już nawet kilkanaście dni przed świętami, w sklepach i piekarniach kuszeni jesteśmy czekoladowymi przysmakami i tradycyjnymi wypiekami. Bierzemy też udział w świątecznych spotkaniach ze znajomymi i imprezach firmowych. Zwieńczeniem tego okresu są same święta i sylwestrowa zabawa. Jak w takiej sytuacji zadbać o sylwetkę?

Mgr inż. Agnieszka Jagodzińska – dietetyk z Centrum Medycznego Falck, radzi jak przygotować się do świąt i co zrobić, aby w sylwestra zmieścić się w najlepszą sukienkę lub garnitur.

Jedz tak jak zwykle

Jedz tak jak zwykle
Obraz 1 z 5

Zarówno przed świętami, jak i w ich trakcie. Badania wskazują, że tyjemy w czasie tak zwanego okresu świątecznego, który trwa około dziesięć dni. Często już przed świętami rezygnujemy ze stosowania diety, a czasem nawet z racjonalnego sposobu żywienia. W tym okresie nie należy stosować całodniowej głodówki – tylko regularne posiłki sprawią, że zarówno podczas firmowych spotkań jak i rodzinnej kolacji nie zjesz za dużo. Zacznij każdy dzień (również ten świąteczny) odżywczym śniadaniem, a posiłki ze znajomymi i rodziną traktuj jak codzienny obiad. (fot. jonathan mcintosh via Foter.com)