Lifestyle

Telefonia VoIP – dlaczego jest lepsza od telefonii stacjonarnej i komórkowej?

Telefonia VoIP od kilku lat nieustannie zyskuje na popularności. Jej zalety docenili zwłaszcza użytkownicy biznesowi. Telefonia internetowa pozwala bowiem zmniejszyć o blisko 70% wydatki na wykonywanie połączeń w porównaniu z telefonią stacjonarną i komórkową. Oszczędności dostrzegą zwłaszcza ci użytkownicy, który często dzwonią za granicę. Oszczędność pieniędzy to jednak nie jedyny powód, dla którego warto wymienić swój telefon stacjonarny i komórkowy na telefonię VoIP.

Telefonia VoIP – brak długoterminowej umowy z operatorem

Jedną z najważniejszych zalet telefonii internetowej, obok oszczędności, jest brak związania z operatorem długoterminową umową. Większość operatorów telefonii internetowej nie wymaga bowiem podpisania umowy na ich usługi. Wystarczy wykupić wybrany pakiet i opłacać go tak długo, jak chcemy korzystać z dobrodziejstw oferowanych przez telefonię internetową. Jeśli poziom usług danego operatora nas nie zadowala lub znaleźliśmy w międzyczasie lepszą dla nas ofertę, w każdej chwili możemy zrezygnować i przenieść się pod skrzydła innego dostawcy telefonii internetowej.

Taka ewentualność sprawia także, że operatorzy VoIP dokładają ogromnych starań, aby oferowane przez nich usługi były zawsze na najwyższym poziomie, po to, aby jak najdłużej zatrzymać przy sobie zadowolonych klientów. Tego niestety nie możemy powiedzieć o telefonii stacjonarnej, z której usług rezygnuje coraz więcej użytkowników biznesowych.

Oszczędność wydatków na połączenia

Najważniejszą i najbardziej docenianą przez użytkowników zaletą telefonii internetowej jest jej niski koszt. Na ogół operatorzy VoIP oferują nam bowiem pakiety darmowych minut, za których użytkowanie nie zapłacimy ani grosza. Całkowicie darmowe są także połączenia w obrębie sieci tego samego operatora. Koszty zaczynamy ponosić dopiero po przekroczeniu tych pakietów, a i tak są one stosunkowo niewielkie.

Dzięki przejściu na telefonię internetową oraz rezygnację z usług operatorów stacjonarnych i komórkowych możemy miesięcznie zaoszczędzić nawet 70% wydatków na komunikację głosową. Im wyższe do tej pory były nasze rachunki telefoniczne, tym większą oszczędność zaoferuje nam telefonia VoIP. Różnicę w kosztach dostrzegą zwłaszcza firmy, które na co dzień prowadzą dużo rozmów zagranicznych, których koszt jest z reguły najwyższy.

Nie tylko telefonia VoIP – dodatkowe usługi w pakiecie

Decydując się na przejście na nowoczesną telefonię internetową otrzymujemy nie tylko możliwość wykonywana tanich połączeń za pośrednictwem Internetu. Nowoczesna telefonia VoIP jest bowiem połączeniem kilku usług, które przydadzą się w każdej rozwijającej się firmie. Wraz z nią otrzymujemy bowiem wirtualny numer telefonu, który może być przypisany do dowolnego miejsca na świecie, możliwość podłączenia numeru 0-800, wirtualną centralę telefoniczną w chmurze i wiele innych usług, które znacząco usprawniają obsługę połączeń oraz zarządzenie firmową komunikacją głosową.

Na szczególną uwagę zasługuje tutaj rozbudowana platforma Call Flow Management, którą znajdziemy w ofercie jednego z polskich operatorów telefonii VoIP. Jest to specjalnie opracowany i przygotowany software skierowany głównie do wymagających klientów biznesowych. Idealnie sprawdza się w biznesie dowolnej wielkości, zarówno w małych przedsiębiorstwach, jak i w dużych i rozbudowanych firmach. Dzięki CFM możliwe jest jeszcze lepsze i sprawniejsze zarządzanie komunikacją głosową oraz zwiększenie sprzedaży.

Telefonia VoIP prosta w podłączeniu i intuicyjna w obsłudze

Telefonia VoIP jest także bardzo prosta w podłączeniu. Na początku możemy do jej obsługi używać komputera, smartfona lub tabletu. Przywiązani do tradycyjnego telefonu stacjonarnego użytkownicy mogą z kolei zaopatrzyć się w specjalny aparat telefoniczny dedykowany do obsługi telefonii internetowej. Następnie wybrany operatora telefonii VoIP oraz pakiet usług dostosowany do naszych potrzeb. Jeśli najbardziej zależy nam na niezawodności, atrakcyjnych stawkach na połączenia i platformie CFM powinniśmy zwrócić uwagę na usługę telefonia VoIP w Dzinga. Operator ten oferuje także wsparcie techniczne, dzięki któremu szybko i sprawnie podłączymy oraz skonfigurujemy telefonię internetową w firmie.

/artykuł sponsorowany/