Bilety MPK znów przez komórkę? Za tydzień umowy

Szkoda, że nie udało się tego zrobić tak w nieco bardziej płynny sposób. ZIKiT zapewnia, że już wkrótce wróci możliwość kupowania biletów MPK za pomocą telefonów komórkowych. W przyszłym tygodniu mają zostać podpisane umowy z trzema operatorami.

Obecnie bilety w trybie online można nabywać tylko za pomocą aplikacji iMKA. Wkrótce jednak ponownie będzie możliwość kupowania biletów za pomocą aplikacji komercyjnych.

Postępowanie o świadczenie tych usług rozpisano na początku stycznia. Skorzystano z uproszczonej procedury, dzięki czemu postępowanie przetargowe trwa znacznie krócej.

Chęć świadczenia usług zgłosiły trzy firmy, dostawcy aplikacji mPay, moBilet i Skycash. W tym momencie pracownicy ZIKiT badają złożone oferty pod względem formalnym i technicznym (sprawdzana jest funkcjonalność wersji demonstracyjnych poszczególnych aplikacji). Jeżeli wszystko będzie spełniać warunki i wymagania publicznego ogłoszenia o zamówieniu, to w przyszłym tygodniu zostaną podpisane umowy z operatorami. Oznacza to, że bilety KMK będzie można kupić za pomocą tych aplikacji już następnego dnia.

ZIKiT tłumaczy, że przerwa we współpracy z komercyjnymi partnerami to nie ich wina. To m.in. efekt wejścia w życie znowelizowanej ustawy regulującej sposób udzielania zamówień publicznych w połowie roku, a także terminem wydania komunikatów przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, określających sposób stosowania implementowanych z prawa UE przepisów.

W trakcie negocjacji z operatorami systemów udało się doprowadzić do zmniejszenia wysokości naliczanej do każdej sprzedaży prowizji. Dzięki staraniom strony miejskiej, operatorzy zgodzili się na obniżenie prowizji do 3 proc. wartości transakcji. Pozwoliło to na uzyskanie oszczędności w kwocie 200 tys. złotych rocznie, a także powstała możliwość procedowania zadania w formie przetargu na usługi społeczne, co znacząco skróciło czas postępowania.

(wm, ZIKiT)

Najnowsze

Co w Krakowie