Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Gigantyczne korki, policja pokieruje ruchem

Po ogromnych porannych korkach rejonie Prądnika Czerwonego, podjęto decyzję o skierowaniu do udrożnia ruchu policjantów krakowskiej drogówki. Funkcjonariusze będą kierować ruchem w kolejnych dniach w czasie  porannych i  popołudniowych godzin szczytu. Z powodu budowy nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic, od dzisiaj  wprowadzono zmiany w organizacji ruchu w rejonie ulic Lublańskiej, Młyńskiej, alei Bora-Komorowskiego i ronda Polsadu. Opóźnienia autobusów w związku z pracami  sięgały rano ponad godziny.

W poniedziałek, mieszkańcy północnego Krakowa zostali skonfrontowani z całkowitym paraliżem ruchu w okolicy ulic Bora-Komorowskiego i Opolskiej. Prace związane z budową trasy tramwajowej do Mistrzejowic wywołały nową, tymczasową organizację ruchu, która spowodowała masowe utrudnienia komunikacyjne i zakorkowane ulice, a nawet stojące autobusy.

Przyczyną tego chaosu był rozpoczęty w poniedziałek kolejny etap budowy tramwaju do Mistrzejowic. Wykonawca w uzgodnieniu z magistratem, od 21 października zamknął oraz zwęził część ulic w tym rejonie miasta. Chodzi m.in. o ulice Lublańską, Młyńską, aleje Bora-Komorowskiego oraz rondo Polsadu.

Efektem wprowadzonych zmian i było całkowite sparaliżowanie sporej części północnego Krakowa. Nowa organizacja ruchu spowodowała, że ulice Strzelców, Dobrego Pasterza, Lublańską, al. Bora – Komorowskiego, Młyńską stały się niemal nieprzejezdne. Autobusy, które normalnie korzystały z tych tras, również ucierpiały w wyniku utrudnień w ruchu.

W godzinach porannego szczytu cała sytuacja była jeszcze bardziej skomplikowana. W okolicach Parku Wodnego autobusy linii 182 notowały 30 minutowe opóźnienie. Kilkusetmetrowy odcinek od Parku Wodnego do Ronda Barei pokonywały w… 25 minut!.

Przypominajmy, że na ul. Lublańskiej od ronda Barei do ronda Polsadu wyznaczono po jednym pasie dla ruchu kołowego. Ruch pieszy przekierowano z zamkniętych chodników do wyznaczonych ciągów na jezdni oraz na dostosowane tereny zielone. Na ul. Lublańskiej na dojeździe do ronda Polsadu od strony zachodniej zostały dla ruchu kołowego dwa pasy ruchu: jeden do jazdy w lewo w kierunku ronda Barei oraz jeden do jazdy w prawo w kierunku ronda Młyńskiego.

Na rondzie Polsadu południowa część została wyłączona z ruchu. Ruch kołowy odbywa się będzie po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku. Dodatkowo na rondzie  wyznaczono pierwszeństwo na kierunku północ-południe. Relacja wschód-zachód odbywa się będzie estakadą, natomiast dopuszcza się ruch komunikacji zbiorowej na tej relacji pod estakadą. Relacja południe-zachód prowadzona jest na objazd przez rondo Barei.

Na ul. Młyńskiej, jadąc w kierunku ronda Polsadu, za ul. Bohaterów Wietnamu ruch przekierowano na jezdnię zachodnią, na której są wyznaczone dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Ruch odbywa się na wykonanej przełączce. Sygnalizacje świetlne w rejonie ronda Polsadu oraz na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej z ul. Miechowity zostały wyłączona.

Na al. Bora-Komorowskiego dla ruchu kołowego pozostał pas do skrętu w prawo oraz jeden pas do jazdy na wprost. Wydzielone poprzednio buspasy na ul. Lublańskiej w kierunku od al. 29 Listopada do ronda Polsadu oraz na al. Bora-Komorowskiego od skrzyżowania z ul. Dobrego Pasterza (kierunek rondo Polsadu) nadal obowiązują. Na skrzyżowaniu ul. Dobrego Pasterza z al. Bora-Komorowskiego został dopuszczony skręt w prawo.

Jarek Strzeboński

 

7 KOMENTARZE

Najnowsze

Co w Krakowie