Euro 2017 przyniosło Krakowowi równowartość 47 mln zł

Ponad 100 milionów telewidzów na całym świecie obejrzało Młodzieżowe Mistrzostwa Europy w piłce nożnej EURO 2017. Relację z finału, który odbył się na Cracovii, transmitowano do ponad 150 krajów. Dodatkowo wyliczono, że w przypadku Krakowa szacowana wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE)* wyniosła 46.833.377 zł.

Na meczach rozgrywanych przy Kałuży zanotowano następującą frekwencję: Dania-Włochy 0 8754 widzów, Dania-Niemcy – 9298, Włochy-Dania – 14 039, Anglia – Niemcy – 13 105. Hiszpanii – Niemcy – komplet, czyli blisko  15 tys. widzów.

Dobrą frekwencję kibiców odnotowały także pozostałe miasta-gospodarze: Gdynia, Bydgoszcz, Kielce, Lublin, Tychy – średnia liczba widzów na meczach fazy grupowej UEFA EURO U21 wyniosła 11 317 i wyniosła 81% zapełnienia stadionów (dla porównania na turnieju w Czechach w 2015 zapełniono 80%, a w 2013 roku w Izraelu – 68% trybun).

Będą kolejne imprezy?

– Od strony organizacyjnej impreza w Krakowie przebiegła bez zarzutu. Mam nadzieję, że doświadczenie miasta będzie procentowało i w przyszłości w mieście będą organizowane kolejne wielkie imprez sportowe – zaznaczył Michał Langer, koordynator miast gospodarzy UEFA EURO U21 Polska 2017, cytowany przez krakow.pl.

Na czas turnieju akredytowanych było 500 dziennikarzy z 21 krajów, prawa transmisyjne zakupiło 32 nadawców (25 telewizyjnych i 7 radiowych).

Od 1 września 2016 roku do 1 lipca 2017 w polskich mediach ukazało się 10308 publikacji, w których wspomniano o Krakowie w kontekście UEFA EURO U21 2017, co przełożyło się na szacowaną wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE)* w wysokości 46.833.377 zł (źródło: Instytut Monitorowania Mediów).

Co zostanie dla dzieci?

– Wszystkie wielkie imprezy w Polsce są robione z założeniem, by coś po nich zostało dla dzieci i młodzieży. Zorganizowanie dwóch edycji Krakowskiego Festiwalu Piłkarskiego (KFP) spowodowało pozytywne nastawienie do tego, że w Krakowie można robić duże imprezy sportowe dla dzieci. W przyszłym roku chcemy zorganizować kolejną odsłonę KFP, myślimy też o dużym turnieju halowym dla młodzieży w przyszłości – zaznaczył Janusz Kozioł, doradca prezydenta Krakowa ds. sportu.

*Ekwiwalent reklamowy AVE – wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą, stosowany jako indeks oceny efektywności działań PR.

pn

zdjęcie tytułowe / fot. Foter.com

Najnowsze

Co w Krakowie