Poznaliśmy dokładną lokalizacje przystanków tramwajowych, które powstaną na budowanej właśnie linii tramwajowej do Mistrzejowic. Wykonawca, firma Gülermak Sp. z o.o. zapewnia, że przestanki zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić mieszkańcom jak najwygodniejszy dostęp do miejsc usługowych znajdujących się w ich najbliższym otoczeniu.
Od początku lipca trwają prace przy budowie nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Zgodnie z planem inwestycja ma się zakończyć pod koniec 2025 roku. Teraz wykonawca zaprezentował lokalizację przystanków.
– Na terenie inwestycji występuje nie tylko gęsta zabudowa mieszkaniowa, ale także obszary generujące duży ruch, takie jak strefy biurowe, centra handlowe, kino czy park wodny. W związku z tym lokalizacje przystanków zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić mieszkańcom jak najszerszy dostęp do tych miejsc – wyjaśnia wykonawca.
Projekt zakłada budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków tramwajowych, które umiejscowiono:
- na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Meissnera,
- w rejonie ul. Ugorek,
- w rejonie skrzyżowań z ulicami Mieczysława Pszona i Kazimierza Chałupnika,
- w rejonie ronda Młyńskiego (przystanek podziemny),
- w rejonie ronda Polsadu (przystanek podziemny),
- w rejonie ronda Barei, przy ul. Dobrego Pasterza,
- przy ul. Dobrego Pasterza w rejonie ul. Krzesławickiej,
- przy ul. Bohomolca w rejonie ul. Kniaźnina,
- przy ul. Jancarza w rejonie Osiedla Oświecenia,
- na przebudowanej pętli Mistrzejowice.
Każdy przystanek będzie wyposażony w wiatę chroniącą przed słońcem i deszczem. – „Dodatkowo tam, gdzie było to technicznie możliwe, na peronach tramwajowych i autobusowych zaprojektowano nowe nasadzenia. Dzięki wykorzystaniu specjalnego systemu antykompresyjnego, korzenie klonów pospolitych ‘Globosum’ będą miały swobodną przestrzeń do rozwoju pod chodnikiem i jezdnią” – zapewnia firma Gülermak
Do przystanków podziemnych okolicy Ronda Młyńskiego i Ronda Polsadu będzie się można dostać schodami tradycyjnymi, windami i schodami ruchomymi. W przestrzeniach podziemnych przewidziane są rampy i miejsca do wsiadania przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Patrycja Bliska