Jak pozycjonowanie lokalne pomaga małym firmom w Krakowie?

E-marketing nie jest zarezerwowany wyłącznie dla największych przedsiębiorstw. Wręcz odwrotnie! Jeśli Twoja firma jest niewielka lub dopiero ją założyłeś, tym bardziej powinieneś postawić na przemyślaną strategię marketingową, aby wyróżnić się wśród konkurencji, która jest spora zwłaszcza w tak dużych miastach jak Kraków. Jak jednak wypromować biznes przy niewielkim budżecie? Przeczytaj artykuł i poznaj nasze wskazówki. Dowiedz się również więcej o jednym z najlepszych sposobów promocji małej firmy, czyli o pozycjonowaniu lokalnym.

Mała firma też potrzebuje reklamy! Jak promować niewielki biznes?

Absolutnym must-have w marketingu internetowym jest własna witryna www. Stanowi ona wizytówkę firmy i najważniejsze źródło wiedzy o marce, a jednocześnie jest punktem wyjścia dla wszystkich kolejnych działań promocyjnych. Witryna internetowa powinna być funkcjonalna, estetyczna, przyjazna dla użytkowników i zgodna z wymogami Google’a. Założenie własnej domeny warto zlecić profesjonalistom, nawet jeśli będzie wymagało to większych środków finansowych. Konieczne jest również zapewnienie jej widoczności w wyszukiwarce.

Co jeszcze możesz zrobić jako właściciel niewielkiej firmy? Założyć konta firmowe w social mediach takich, jak: Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Co ważne, nie trzeba mieć kont wszędzie. Najlepiej wybrać te kanały, które korespondują z Twoją marką. Marketing w mediach społecznościowych to darmowy (z wyjątkiem płatnych reklam typu Facebook Ads) sposób na promowanie swojego biznesu, a jednocześnie na nawiązywanie kontaktu z klientami. Relację na linii klient-marka możesz z powodzeniem budować również z pomocą e-mail marketingu.

Nie można również zapominać o nieskazitelnym wizerunku marki. Małą firmę trudniej promować, a jednocześnie łatwiej zaprzepaścić starania marketingowe przez negatywne opinie o opiniach lub usługach. Dlatego warto starać się o oferowanie zawsze najwyższej jakości usług lub produktów, co jest fundamentem marketingu szeptanego. Zadowolony klient zawsze do Ciebie wróci, a jeszcze przyprowadzi rodzinę i znajomych! Marketing szeptany ma znaczenie zwłaszcza w przypadku niewielkich lokalnych firm. 

Pozycjonowanie stron internetowych – sposób na promocję dla dużych i małych

Nie wystarczy stworzyć witrynę internetową. Niezwykle ważne jest również zadbanie o to, żeby była ona widoczna w Google – tylko wtedy potencjalni klienci będą mieć w ogóle szansę zapoznać się z ofertą Twojej marki. Budowaniem widoczności w sieci, czyli pozycjonowaniem stron internetowych, zajmuje się branża SEO (z ang. Search Engine Optimization), umiejscowiona na styku marketingu oraz IT. 

Specjaliści SEO podejmują liczne działania techniczne oraz contentowe (związane z treścią) w obrębie witryny i poza nią po to, aby wywindować pozycjonowaną domenę na czołowe miejsca w rankingu wyszukiwarki Google. Dzięki temu rośnie popularność i autorytet marki, a to przekłada się na większą liczbę klientów, lepsze wyniki sprzedaży i ogólny rozwój firmy. Pozycjonowanie stron www to działania, w które zdecydowanie warto inwestować – dotyczy to każdej firmy, niezależnie od jej wielkości.

Pozycjonowanie lokalne – idealne rozwiązanie dla niewielkiej lokalnej firmy w Krakowie

Małym firmom może być trudno przebić się na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania w Google. Związane jest to ogólnie z dużą konkurencją w większości branż, ale również z tym, że duże przedsiębiorstwa mogą sobie pozwolić na przeznaczenie większych środków finansowych na działania e-marketingowe. Wcale nie oznacza to jednak, że dla niewielkich biznesów inwestowanie w pozycjonowanie jest bez sensu. Wręcz przeciwnie, działania SEO mają kluczowe znaczenie dla promocji każdej firmy, nawet tej najmniejszej!

Jak więc wypozycjonować domenę małej firmy? Z pomocą przychodzi pozycjonowanie lokalne. Koncentrujemy się w nim nie na ogólnej widoczności w sieci, ale na zdobyciu popularności w najbliższym otoczeniu firmy: w województwie, mieście czy nawet dzielnicy. To ostatnie sprawdza się zwłaszcza w przypadku dużych miast takich jak Kraków.

Każda dzielnica stanowi w pewnym sensie osobny byt. Ponadto, klienci zainteresowani jakąś usługą w pierwszej kolejności szukają firm w najbliższym otoczeniu. I to stanowi właśnie szansę na pokazanie się małym firmom – powinny skupić się one na uzyskaniu dobrej widoczności właśnie w wynikach lokalnych. Jedną z najważniejszych kwestii w pozycjonowaniu lokalnym jest założenie profilu firmy w Google oraz staranne wypełnienie wszystkich informacji o marce. Co ważne, zyskujesz wtedy również swoje miejsce w Mapach Google. Warto również dbać o nienaganną opinię i zbierać dobre oceny i recenzje widoczne w profilu Google. 

Jak pozycjonowanie lokalne działa w praktyce? Przykładowo, jesteś właścicielem salonu fryzjerskiego w Nowej Hucie – jednego z setek podobnych w całym Krakowie. Trudno byłoby wyróżnić się w sieci ogólną frazą „Kraków fryzjer”. Zresztą, użytkownicy szukający usługi wpiszą w wyszukiwarce raczej „Nowa Huta fryzjer” – Twoim celem powinno być, aby wtedy trafili właśnie na Twoją ofertę. Co istotne, klienci mogą też znaleźć Twoją firmę w mapach Google. 

Dla małych firm nie ma lepszej strategii na wyróżnienie się niż właśnie lokalne pozycjonowanie w Krakowie. To duże miasto, które oferuje atrakcyjne możliwości rozwoju swojego biznesu. Z drugiej strony wiąże się to również z ogromną konkurencją. Dlatego lokalne SEO, skupiające się na konkretnej dzielnicy, to strzał w dziesiątkę dla małych firm oraz takich, które dopiero rozpoczynają działalność.

Najnowsze

Co w Krakowie