Urzędnikom Zarządu Transportu Publicznego należy pogratulować odwagi. Najnowsza reklama biletów dla posiadaczy Karty Krakowskiej szokuje aluzjami do narodowych przywar polaków i pewnej odmiany pieszczot.
Reklama, skierowana do słuchaczy Radia Kraków (trafiła także na Facebooka) przybrała formę monologu Grażynki, wspominającej rozmowę ze swym mężem Januszem. Nieobeznanych ze światem internetowych memów i rozlicznych for informujemy, że oba imiona uosabiają statystycznych beneficjentów rządowego programu 500+.
Zaniepokojony ciągłymi spóźnieniami do pracy swojej małżonki, Janusz proponuje partnerce kupno passata (w internetowych dowcipach, volkswagen passat, szczególnie model napędzany wysokoprężnym silnikiem to obiekt westchnień Grażynek i Januszy).
Zamysł męża nie przypada kobiecie do gustu, która nie kryjąc ekscytacji przypomina, że do pracy mają tylko dwa przystanki tramwajowe, zaś posiadacze Karty Krakowskiej mogą kupić bilet na wszystkie linie już za 69 złotych.
I to właśnie kwota biletu staje się osią dowcipu najcięższego kalibru. Posłuchajcie:
A jak się robi to 69zł w KMK ? Odpowiedź jest prosta!Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedłużenia ważności Karty Krakowskiej można zadać na infolinii pod nr 12 254 14 00 działającej od poniedziałku do piątku w 8.00-20.00. Radio Kraków Kraków PL Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie (Platforma Komunikacyjna Krakowa – PKK – gratulujemy 😊 )
Posted by Razem w ruchu on Wednesday, September 4, 2019
Jak urzędnicy komentują kontrowersyjną reklamę? Sebastiana Kowala z Zarządu Transportu Publicznego, w krótkim spocie nie widzi nic zdrożnego.
– Wydaje mi się, że jeżeli ktoś źle odbiera tę reklamę, to powinien zaglądnąć we własne sumienie. Osobiście nie widzę w niej nic niestosownego. Przypominam, że padająca w reklamie liczba to kwota, jaką trzeba wydać na zakup miesięcznego biletu na wszystkie linie, a za którą nie zatankujemy pełnego baku samochodu – przekonuje.
Jak dodaje, pomysł na taką formę promocji Karty Krakowskiej zrodził się w głowach urzędników ZTP, zaś wsparcia w jego realizacji udzieliło Radio Kraków, na antenie którego emitowana jest reklama.