Jest odzew na prośbę Filharmonii Krakowskiej. „Bierzemy pod uwagę głosy słuchaczy”

Filharmonia Krakowska nie chciała ustalać strategii na chybił – trafił, więc wprost zapytano słuchaczy, co sądzą o cenach biletów. I jak się okazuje, słuchacze bardzo chętnie na ten temat się wypowiadają. – W tym momencie pozyskaliśmy już 130 ankiet – informuje KRKNews Marcin Bańdo, Kierownik Działu Promocji Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie.

Nowy sezon filharmonia zaczęła nietypowo, bo od od sprawdzenia preferencji słuchaczy pod kątem cen biletów.

– Badania potrzeby słuchaczy i publiczności to jeden z elementów pracy Działu Promocji Filharmonii Krakowskiej. Służą one lepszemu poznaniu i zrozumieniu potrzeb naszych grup docelowych, co z kolei pozwala lepiej planować strategie promocyjne i sprzedażowe. Pomysł nie jest zatem czymś nowym. Ankiety, dotyczące różnych tematów, realizujemy mniej więcej raz w roku – zaznacza Bańdo.

Ankieta zawiera 12 pytań i raczej nie powinny one urazić żadnego ze słuchaczy. Najważniejsze z nich to: „Jaką cenę biletu na koncert Symfoniczny (piątkowo-sobotni) do Filharmonii Krakowskiej uznał(a)byś za tak wysoką, że nie rozważał(a)byś jego zakupu?”, a opcje wyboru zaczynają się od 60 zł, a kończą na 100 zł. Istnieje również możliwość wybrania opcji: „inne”.

Oprócz tego w ankiecie odpowiadamy także na pytania: „Jak często uczestniczysz w koncertach Filharmonii Krakowskiej?” oraz „Czy wiesz jaka jest oferta abonamentowa Filharmonii Krakowskiej?”. Wypytani zostajemy również o płeć, wiek, wykształcenie, czy wielkość miejsca zamieszkania.

Filharmonia otrzymała już ok. 130 wypełnionych ankiet, ale na wnioski jest jeszcze za wcześnie.

– Chcemy najpierw zebrać wystarczającą ilość odpowiedzi, co powinno nastąpić mniej więcej do końca września – zaznacza Bańdo.

– Ale czy wyniki ankiety będą miały wpływ na podejmowane przez Filharmonię działania? – dopytujemy.

– Bierzemy pod uwagę głosy słuchaczy, również jeśli chodzi o strategię dotyczącą cen biletów, więc wyniki ankiety powinny mieć wpływ na przyszłe strategie cenowe – zapewnia Bańdo.

Michał Lop

Wspólnota z ul. Krupniczej zrezygnowała ze 100 tys. zł. Zyska Opactwo Benedyktynów w Tyńcu

 

Najnowsze

Co w Krakowie