Jeszcze w tym roku dowiemy się, kto będzie odpowiedzialny za budowę nowego odcinka drogi S7 – zapowiedział dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Tomasz Pałasiński. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to 56-kilometrowa trasa powinna być gotowa i udostępniona krakowianom w 2021 roku.
Trasa S7, która połączy Kraków z woj. świętokrzyskim została podzielona na trzy odcinki. Każdy z nich będzie realizowany w ramach procedury przetargowej. Pierwszy odcinek prowadzi od granicy województwa świętokrzyskiego do węzła Szczepanowice i ma długość 23 km. Drugi odcinek liczy ok. 14 km i wiedzie od Szczepanowic do węzła Widoma. Ostatni mierzący ok. 18 km odcinek będzie prowadził od węzła Widoma do granic Krakowa.
Trasa powstanie w systemie „zaprojektuj i zbuduj”. To oznacza, że wykonawca będzie odpowiadał nie tylko za realizację inwestycji, ale również za prace koncepcyjne. Kolejny przetarg powinien zostać ogłoszony na przełomie września i października. Zgodnie z harmonogramem przyjętym przez GDDKiA, podpisanie umów z wykonawcami powinno nastąpić w kwietniu przyszłego roku. Kolejny rok będzie poświęcony na przygotowanie projektu oraz pozyskanie niezbędnych decyzji i zezwoleń. Rozpoczęcie robót budowlanych przewiduje się na sierpień 2018 roku i potrwają 37 miesięcy. Dzięki temu w 2021 roku trasa powinna być gotowa.
Obecnie na terenie Małopolski trwa budowa drogi ekspresowej S7 we wschodniej części Krakowa (węzeł Rybitwy – węzeł Igołomska), zwanej Trasą Nowohucką, która stanowi równocześnie część wschodniej obwodnicy miasta. Odcinek o długości 4,5 km wraz z dwupoziomowymi węzłami drogowymi: „Rybitwy” i „Igołomska” oraz mostem wantowym na Wiśle buduje konsorcjum firm Strabag oraz Heilit+Woerner.
Termin realizacji inwestycji wynosi 27 miesięcy od daty zawarcia umowy (lipiec 2014 r.), bez wliczania okresów zimowych – od 15 grudnia do 15 marca. Koszt zadania to ok. 529 mln zł.
(pt)