Jeździsz rowerem? Mamy dobre wieści

Od Białuchy do mostu Wandy dojedziemy… rowerem! W tym roku powstanie tam 5,5-kilometrowa ścieżka. Miasto poszukuje właśnie wykonawcy zadania, które ma zostać zrealizowane do końca listopada tego roku w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.

Ciąg ten zostanie powiązany z istniejącym układem drogowym, tj. z ulicą Longinusa Podbipięty na wysokości skrzyżowania z ul. Zagrody (wykonany zostanie łącznik i przejazd rowerowy ułatwiający przejazd rowerzystom). Warto zaznaczyć, że zadanie to zostało zainicjowane przez rowerzystów.

Obecnie na szczycie tego odcinka wałów przebiega ścieżka obsypana tłuczniem, a po zakończeniu inwestycji będzie wyłożona asfaltem, dzięki czemu zyska m.in. na trwałości i będzie wygodniejsza dla rowerzystów. Ponadto ciąg rowerowy leży w przebiegu Wiślanej Trasy Rowerowej, czyli projektowanego szlaku rowerowego, biegnącego wzdłuż Wisły i łączącego Beskidy z Bałtykiem. Ma być to najdłuższy szlak rowerowy w Polsce, łączący obiekty o dużej wartości przyrodniczej i kulturowej.

W tym roku ZIKiT planuje rozpocząć budowę następujących ścieżek rowerowych: dd ul. Teligi do ul. Ćwiklińskiej – 1,52 km (szacowane koszty: 2 mln 410 tys. zł); wzdłuż ul. Wielickiej, od ul. Jaksy do ul. Teligi – 1,65 km (koszt: 3 mln zł); wzdłuż ul. Opolskiej: od kładki nad ul. Opolską do ul. Weissa oraz od ul. Sosnowieckiej do Mackiewicza – 2,4 km (3,5 mln zł); wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej i Nowohuckiej (od ul. Obrońców Krzyża do Bulwarowej) – 3,5 km (nie ma jeszcze kosztorysu); wzdłuż ul. Zakopiańskiej od Łagiewnik do ul. S. Faustyny – 750 m (500 tys. zł).

Obecnie mamy w Krakowie: 93 km dróg rowerowych, 33 km dróg dla rowerów i pieszych, 23 km – chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym oraz 21 km ulic z dopuszczonym ruchem rowerowym pod prąd. W sumie 170 km infrastruktury rowerowej.

(ip)

Najnowsze

Co w Krakowie