Znikną reklamy klubów erotycznych i „naganiacze” z ulotkami. Rynek Główny zostanie zamknięty również dla meleksów i głośnych reklam – dzięki temu urzędnicy chcą, by centrum Krakowa odzyskało dawny charakter. To tylko niektóre z ustaleń jakie zapadły podczas ostatniego posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki, pierwsze zmiany zobaczymy już za kilka miesięcy.
Podczas ostatniego posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki, dyskutowano m.in. nad tym, co zrobić by Rynek Główny, który dziś wieczorami i nocami przypomina „lunapark dla dorosłych”, odzyskał swój dawny – zabytkowy charakter. Jednym z pomysłów zmian w uchwale o Parku Kulturowych było wprowadzenie całkowitego zakazu głośnych i świetlnych reklam, które zakłócają spokój okolicznych mieszkańców i turystów spędzających czas w centrum Krakowa.
Urzędnicy chcą również całkowitego usunięcia z płyty Rynku Głównego meleksów wożących turystów. W znowelizowanej uchwale Parku Kulturowego ma się znaleźć zapis mówiący o tym, że meleksiarze nie będą mogli wjeżdżać swoimi pojazdami na Rynek Główny ani przez niego przejeżdżać. Dodatkowo zniknąć mają również reklamy działalności „sprzecznej z moralnością publiczną” a więc lokali i klubów erotycznych, które w ostatnim miesiącu powstają na Rynku Głównym, jak grzyby po deszczu.
Podczas posiedzenia Komisji Promocji i Turystyki poruszony został również temat inicjatywy prezydenta Jacka Majchrowskiego, który planuje utworzenie dwóch kolejnych Parków Kulturowych, których zapisy chroniłyby cenne miejsca. To Park Kulturowy Nowa Huta oraz Park Kulturowy Stare Podgórze z Krzemionkami. Dzięki temu Nowa Huta i Podgórze miałyby łatwiej uporać się z problemem szpetnych reklam i zadbać o poszanowanie zabytkowego charakteru tych miejsc.
Pierwsze zmiany dotyczące zapisów Parku Kulturowego w centrum Krakowa mamy zauważyć już w najbliższych miesiącach. Z kolei we wrześniu planowany jest II etap prac nad Parkiem Kulturowym Nowa Huta.
(pt)
fot. Jan Lorek