Mieszkańcy Krakowa, Warszawy i… Paryża byli najaktywniejsi w mediach społecznościowych w czasie Światowych Dni Młodzieży. Polski, hiszpański i angielski to języki, które były najczęściej używane w tym czasie w internecie, a Twitter zanotował blisko 300 tys. informacji z #ŚDM.
Nie milkną echa Światowych Dni Młodzieży, największej tego typu imprezy w ostatnich latach w naszym mieście. Jak wiadomo, w internecie zawsze zostaje ślad po publikacjach i nic w nim nie ginie.
Na samym więc Twitterze pojawiało się aż 30 tysięcy publikacji dziennie dotyczących ŚDM. Najczęściej używano do wpisów języków: polskiego, hiszpańskiego i angielskiego. W języku polskim pisały także posty czy tweety osoby, które przebywały we Francji, Niemczech czy Wielkiej Brytanii. W Polsce najwięcej postów z ŚDM udostępniano na południu kraju, a także w Warszawie, Poznaniu, Łodzi i Trójmieście.
Polska i Kraków zyskały też na popularności, bo nie tylko komentowano samo wydarzenie, ale także miejsca w których się odbywało. Tylko w lipcu, w ciągu tygodnia, ukazywało się ok. 200-250 tys. tweetów związanych z Polską i Krakowem. W sumie, podczas całej imprezy, internauci umieścili 1,5 mln wpisów związanych z naszym miastem.
Przeanalizowano również Facebooka. W tym największym serwisie społecznościowym, poza milionami wpisów, najwięcej „lajków” i udostępnień, miały posty, dotyczące spotkań papieża Franciszka w oknie papieskim przy Franciszkańskiej 3.
Największą liczbę komentarzy w internecie uzyskały z kolei: msza rozpoczynająca Światowe Dni Młodzieży (wtorek), przyjazd papieża Franciszka do Krakowa i jego spotkania z pielgrzymami (środa i czwartek), droga krzyżowa na Błoniach (piątek), czuwanie w Brzegach (sobota) oraz podziękowania pielgrzymów i zaproszenia na kolejne spotkanie w Panamie (niedziela).
bg