Do Światowych Dni Młodzieży, które odbędą się w dn. 26-31 lipca zostało coraz mniej czasu. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu postanowił rozpocząć dekorowanie miasta. Na ulicach pojawią się flagi, billboardy oraz citylighty promujące ŚDM 2016. Wszystko kosztem ponad 700 tys. złotych.
Pielgrzymów, którzy przyjadą na Światowe Dni Młodzieży do Krakowa przywita 2,7 tys. flag ii pond 700 drogowskazów. – Chcemy pokazać, że Kraków żyje tą imprezą – mówił Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Właśnie rozpoczął się montaż dekoracji, która ma pomóc uczestnikom i mieszkańcom poczuć klimat Światowych Dni Młodzieży.
Głównym elementem dekoracji Krakowa będą ogromne billboardy z napisem „Are You Ready?”, które pojawią się w siedmiu w kluczowych punktach miasta. Dodatkowo w siedmiu miejscach ustawione zostaną tzw. cube’y – ogromne kostki, które krakowianie mogli podziwiać już w trakcie ME w piłce ręcznej, które odbywały się w Krakowie.
Na ulicach pojawią się również wizerunki m.in. św. Jana Pawła II oraz drogowskazy, które mają pomóc pielgrzymom w poruszaniu się po mieście i dotarciu do centrum oraz miejsc, gdzie planowane są imprezy towarzyszące Światowym Dniom Młodzieży. W sumie miasto wyda na dekorację ponad 700 tys. złotych, dekorowaniem Krakowa zajmą się trzy firmy.
(pt)
fot. ZIKiT