Aż dziewięć konsorcjów zgłosiło chęć modernizacji Krakowskiego Węzła Kolejowego. Inwestycja warta 1,5 mld złotych zakłada remont 20-kilometrowego odcinka na trasie Kraków Główny – Towarowy – Rudzice. Pasażerowie będą mogli korzystać z nowych przystanków i większej przepustowości, co zapewni szybsze podróżowanie m.in. koleją aglomeracyjną.
W ramach inwestycji wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym na odcinku 20 kilometrów. Prace będą wykonywane na trasach linii kolejowych nr 133 i 91. Dzięki modernizacji i dobudowaniu dwóch par torów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, zwiększy się przepustowość kolejowa a co za tym idzie, podróżowanie powinno być szybsze.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną również cztery stacje kolejowe: Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów. Dodatkowo zbudowane zostanąteż dwa nowe przystanki obsługiwane przez Koleje Małopolskie i Szybką Kolej Miejską: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Rozbudowane zostaną również stacje Kraków Łobzów i Kraków Zabłocie.
Inwestycja powinna zakończyć się w ciągu 48 miesięcy od daty rozpoczęcia prac, które powinny ruszyć niezwłocznie po wyłonieniu zwycięzcy przetargu ogłoszonego przez PKP PLK.
(pt)
fot. PKP PLK