Propozycje czterech firm wpłynęły w przetargu organizowanym przez krakowskie MPK na dostawę elektrycznych autobusów. MPK chce kupić 20 sztuk „elektryków” Najniższa oferta opiewa na 40 mln złotych, najdroższa na prawie 47 mln złotych.
Przypomnijmy, że ogłoszony pod koniec marca br. przetarg na zakup elektrobusów podzielono na dwie części: pierwsza obejmowała dostawę 13 nowych pojazdów elektrycznych o standardowej długości 12 metrów, druga – dostawę 7 przegubowych „elektryków”. Wpłynęły cztery oferty dotyczące części pierwszej i trzy oferty dotyczące części drugiej.
Po przeanalizowaniu, sprawdzeniu i ocenie ofert dowiemy się, jakiej marki elektrobusy trafią do Krakowa. Wśród możliwości pojawiają się autobusy już jedzące po Krakowie
Oto szczegóły otrzymanych ofert:
- Firma Volvo Bus Corporation wyceniła dostawę 13 autobusów standardowych na 45.864.117,00 zł, a 7 przegubowych na 36.553.755,00 zł.
- Solaris Bus & Coach SP. z .o.o. wpisała w ofercie cenę 40.582.620,00 zł za 13 autobusów standardowych i 29.170.680,00 zł za 7 autobusów przegubowych.
- Irizar e-mobility za dostawę 13 autobusów standardowych wpisał w ofercie cenę 46.937.701,59 zł, a za 7 przegubowych 36.909.502,98 zł.
- Firma AUTOSAN sp. z o.o przesłała jedną ofertę na dostawę 13 autobusów standardowych z kwotą 45.494.748,00 zł.
Jak zaznacza MPK – „Wszystkie zamówione autobusy elektryczne będą niskopodłogowe i wyposażone w klimatyzację, wydzieloną przestrzeń oraz platformę dla osób poruszających się na wózkach, monitoring i porty USB do ładowania smartfonów. Każdy pojazd będzie wyposażony w trzy sposoby ładowania: przez wtyczkę oraz przez pantograf, który umożliwi ładowanie szybkie oraz wolne. Warto podkreślić, że wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w autobusie, w tym ogrzewanie, będą zasilane wyłącznie energią elektryczną” – czytamy na stronie krakowskiego przewoźnika.
Wiadomo również na jakie trasy zostaną skierowane zakupione „eletrkyki”? Jak informuję MPK „autobusy będą kierowane na trasy w rejonie Alei Trzech Wieszczów, a więc tam, gdzie najczęściej dochodzi do przekroczenia dopuszczalnych norm zanieczyszczenia powietrza”
Na dostawy wszystkich 20 zamówionych autobusów przeznaczono 12 miesięcy. Dostawcy mogą jednak zaoferować skrócenie tego terminu do dziewięciu miesięcy.
(JS)