Aktualne rozkłady lotów, pełna informacja dotycząca konkretnego lotu czy przybliżony czas oczekiwania w kolejce do punktów kontroli bezpieczeństwa – to tylko niektóre funkcje aplikacji mobilnej przygotowanej przez Kraków Airport. To nowoczesne rozwiązanie mobilne integruje również usługi związane z pasażerskim ruchem lotniczym w Kraków Airport, publicznym transportem zbiorowym, a także wszelkimi dostępnymi na terenie krakowskiego lotniska udogodnieniami dla pasażerów. Bezpłatna, intuicyjna w obsłudze aplikacja przygotowana została dla użytkowników systemu Android i iOS w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej.
W aplikacji Kraków Airport można znaleźć m.in. interaktywny plan lotniska, system powiadamiania
o zmianie statusu rejsu w czasie rzeczywistym czy lokalizator zaparkowanego na lotnisku samochodu. Pasażer – użytkownik aplikacji otrzymuje dostęp do większości usług i udogodnień oferowanych przez krakowskie lotnisko.
– Już ponad połowa użytkowników strony internetowej krakowskiego lotniska korzysta z urządzeń mobilnych. – powiedział prezes Kraków Airport Radosław Włoszek. – Szacujemy więc, że wkrótce znaczna część pasażerów preferujących urządzenia mobilne, będzie korzystać z naszej nowej aplikacji – dodał.
Program lojalnościowy
Członkowie programu Kraków Airport Loyalty (KAL) mogą korzystać ze skanera kart lojalnościowych w aplikacji, przechowując je w pamięci swojego urządzenia mobilnego. Wystarczy przy pomocy aplikacji Kraków Airport wyświetlić na ekranie telefonu wprowadzoną kartę KAL i zeskanować ją w jednym ze skanerów kart lojalnościowych. Aplikacja pomoże też zlokalizować skanery na terenie lotniska. System akceptowany jest we wszystkich punktach usługowych, które przystąpiły do programu KAL, w tym w wybranych biurach podróży, sklepach, restauracjach, hotelach, a także w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie i Teatrze Łaźnia Nowa.
Główne funkcje aplikacji
– aktualne rozkłady lotów: odloty/przyloty;
– karta lotu czyli pełna informacja dotycząca konkretnego lotu użytkownika;
– przybliżony czas oczekiwania w kolejce do punktów kontroli bezpieczeństwa;
– lista „Moje loty” z opcją przeglądania poprzednich lotów z/ do krakowskiego lotniska;
– bieżące powiadomienia o zmianach statusu lotu w formie komunikatów push;
– informacje dotyczące możliwości dojazdu na lotnisko różnymi środkami transportu;
– rozbudowany przewodnik po wszystkich usługach dla pasażerów m.in. restauracje, kawiarnie, sklepy, udogodnienia dla rodzin z dziećmi, procedury bagażowe itp.;
– interaktywny plan lotniska uwzględniający: terminal pasażerski, terminal VIP, a także wszystkie parkingi Kraków Airport, łącznie z funkcją wskazywania lokalizacji zaparkowanego wcześniej samochodu;
– skaner kart Kraków Airport Loyalty;
– klawisze szybkiego połączenia z Call Centre Kraków Airport, obsługą pasażerów niepełnosprawnych (PRM) oraz z Punktem medycznym;
– formularz ankiety umożliwiający przesłanie anonimowej opinii.
(ip)
fot. Kraków Airport