Małopolska wygrywa internety

Fanpage Małopolski na Facebooku (www.fb.com/lubiemalopolske) szturmem zdobywa serca internautów. Do tej pory zgromadził ponad 121 tys. fanów, zyskując miano największego fanpage regionu w Polsce, prowadzonego przez jednostkę samorządową. Strona została uznana również za najbardziej angażującą fanów w kategorii regiony. Równie dobrze radzi sobie konto Małopolski na Twitterze – we wrześniu liczba obserwujących przekroczyła już 3 tys.

Według raportu Sotrender fanpage Małopolski w lipcu i sierpniu uzyskał czołową pozycję pod względem liczby fanów wśród wszystkich fanpage’ów prowadzonych przez jednostki samorządowe. Strona Małopolski przoduje także pod względem interaktywności – od lutego stale jest uwzględniana w zestawieniu najbardziej angażujących postów z kategorii regiony, a w lipcu zostawiła konkurentów w tyle, zdobywając miano najbardziej angażującej. O tym, jak chętnie internauci dzielą się treściami zamieszczanymi na fanpage’u świadczy fakt, że wirusowy zasięg stanowi ponad 50% ogólnego zasięgu fanpage (dochodząc w niektórych miesiącach do 70% całościowego zasięgu treści).

Co tak przyciąga uwagę internautów? Obecność i aktywność Małopolski w mediach społecznościowych jest prowadzona według przemyślanej strategii. Treści publikowane na fanpage wykorzystują wszystkie nowinki techniczne udostępniane przez portal, m.in. GIFy, zdjęcia panoramiczne, reakcje facebookowe. Posty są przygotowywane w oparciu o ustalony system identyfikacji wizualnej, dzięki czemu są spójne z wizerunkiem marki.

Fanpage publikuje treści, które można pogrupować w kilka kategorii. Wśród nich można znaleźć takie, które kształtują tożsamość marki Małopolska poprzez odwołanie do regionalizmów, kluczowych symboli i zwyczajów związanych z regionem. Pojawiają się także treści promujące najważniejsze wydarzenia i zachęcające do udziału w festiwalach, koncertach czy imprezach sportowych. Aby pobudzać aktywność fanów, przygotowywane są dla nich dedykowane konkursy, zabawy graficzne, małopolskie wyzwania fotograficzne, czy akcje wirusowe. Oprócz regularnej komunikacji, marka w mediach społecznościowych realizuje akcje specjalne i kampanie promocyjne. Ostatnia kampania „Młodość to stan ducha” z okazji Światowych Dni Młodzieży, uzyskała w mediach społecznościowych ponad 6 mln wyświetleń.

(ip)

Zobacz także