Złożenie wniosku uruchamia maszynę, która musi być dobrze naoliwiona i działać bez zarzutu. Tylko to gwarantuje, że wszystko pójdzie sprawnie i najpóźniej za 30 dni wnioskujący odkryje świat zniżek, który otwiera przez nim Karta Krakowska.
Karta Krakowska w tym roku jest numerem jeden wśród najciekawszych projektów zaproponowanych mieszkańcom przez Urząd Miasta Krakowa. Operatorem systemu zostało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A w Krakowie dlatego, że Karta Krakowska działa w oparciu o system KKM.
Już w maju Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ogłosiło nabór do pracy. Kandydaci mieli zajmować się przyjmowaniem i weryfikacją wniosków o Kartę Krakowską, wprowadzaniem danych do systemu i przeprowadzaniem rozmów reklamacyjnych. Dziś zespół liczy ok. 35 osób i ma tyle pracy, że działa na dwie zmiany – od godz. 6 do 22, a jeśli będzie potrzeba jeszcze nocna zmiana.
Pomocna dłoń przez telefon
Zespół zbudowany przez MPK zajmuje się również drukowaniem plastikowych nośników Karty Krakowskiej, nadawaniem uprawnień Karty Krakowskiej na innych nośnikach (np. Krakowskiej Karcie Miejskiej) oraz przygotowywaniem ich do wysyłki. A pracy przy tym wszystkim jest naprawdę sporo, bo każdego dnia weryfikowanych jest ok. 2 tys. wniosków.
Jest też grupa ludzi zajmujących się udzielaniem informacji na infolinii. Telefony od poniedziałku do piątku, w godz. 8-20 odbiera sześć osób, a każdego dnia mają ok. 400 rozmów przychodzących i ponad 400 rozmów wychodzących. Na szczęście nie jest to wielominutowe oczekiwanie z informacją np.: „Proszę czekać, jesteś osiemnasty w kolejce”, ponieważ infolinia Karty Krakowskiej działa bardzo sprawnie i jak wynika ze statystyk, ok. 70 proc. osób czeka na połączenie z konsultantem mniej niż minutę.
Na infolinii można uzyskać wszelkie informacje dotyczące Karty Krakowskiej, również te dotyczące statusu przesyłki w opcji dostarczenia przez kuriera, pracownicy tego zespołu zajmują się również reklamacjami i pomagają osobom, których wnioski nie zostały jeszcze pozytywnie zweryfikowane (na ogół wynika to z błędów popełnianych podczas wypełniania wniosku).
Najlepiej przez internet
Prace z wnioskiem są jednak zdecydowanie szybsze, gdy składa się go za pośrednictwem internetu. Wówczas czas oszczędza zarówno składający (robi to w kilka minut siedząc wygodnie w fotelu), jak i zespół zajmujący się przyjmowaniem wniosków. Co ciekawe, ze statystyk wynika również, że składający wniosek elektroniczny popełniają zdecydowanie mniej błędów niż osoby, które decydują się na wersję papierową.
O tym kto i jak może starać się o Kartę Krakowską można dowiedzieć się poniżej
Nie ma się co dziwić, że chętnych na otrzymanie Karty Krakowskiej jest tak wielu, skoro cały czas rosną korzyści z jej posiadania. Zaczęło się od zniżek na przejazdy MPK i tańszych biletów do muzeów, a teraz lista z miejscami, gdzie pokazanie Karty Krakowskiej oznacza zniżki, cały czas się wydłuża.
– Naprawdę jest w czym wybierać, więc tym bardziej cieszę się, że wcześniej wyrobiłem Kartę Krakowską, bo dzięki temu uniknąłem kolejek i już korzystam ze zniżek – mówił Łukasz z Nowej Huty.
as
zdjęcie tytułowe / fot. KRKnews