Powstanie kolejna kładka dla pieszych nad zakopianką [gdzie i kiedy]

Musisz przeczytać

To będzie siódma kładka dla pieszych nad zakopianką między Krakowem a Myślenicami. Zostanie wybudowana w Głogoczowie. W tej miejscowości są już dwie kładki, którymi piesi przechodzą nad bardzo ruchliwą trasą.

Droga krajowa nr 7, popularnie nazywana zakopianką, na odcinku od Krakowa do Głogoczowa jest bardzo ruchliwa. Z ostatniego generalnego pomiaru ruchu, wykonanego w latach 2020/2021, wynika, że odcinkiem Kraków – Mogilany przejeżdża średnio na dobę prawie 57,5 tys. pojazdów, a od Mogilan do Głogoczowa – ponad 52 tys. – W godzinach porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych ruch jest największy i wówczas przejście przez dwie jezdnie drogi jest szczególnie trudne i niebezpieczne. Wyprowadzenie ruchu pieszego ponad dwie jezdnie znacznie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu – tak Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych uzasadnia powstanie kładki dla pieszych w Głogoczowie. To już trzecia taka inwestycja w tej miejscowości. Dwie kładki oddalone od tej projektowanej o 1,5 km i 2,5 km już spełniają swoje zadanie od pięciu lat.

Kładka z windą
Nowa kładka ma być dwuprzęsłowa, z podporą w pasie dzielącym dwie jezdnie zakopianki. Powstanie kilkadziesiąt metrów dalej niż istniejące w tej chwili przejście dla pieszych. Przystanek autobusowy istniejący przy przejściu na jezdni w kierunku Myślenic też zostanie przesunięty na południe. Kładka będzie dostępna także dla osób niepełnosprawnych, ponieważ oprócz schodów będą windy. Powstanie oświetlenie obiektu i dojść do niego oraz odwodnienie i kanalizacja deszczowa. Zamontowane zostaną kamery umożliwiające całodobowy monitoring. Po udostępnieniu pieszym kładki dotychczasowe przejście przez zakopiankę przestanie istnieć.

Fot. GDDKiA Kraków

Termin realizacji
Zgodnie z podpisaną umową przez wykonawcę, firmę Budownictwo Mosty Drogi BMD projektowanie wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację ma potrwać 15 miesięcy, czyli prawie do końca października 2023 r. Zakończenie budowy wraz z wliczonym okresem zimowym (od 16 grudnia do 15 marca, kiedy roboty nie będą prowadzone) planowane jest w III kwartale 2024 r.
Koszt inwestycji wyniesie ponad 5 mln 433 tys. zł.

Istniejące kładki dla pieszych na zakopiance od Krakowa do Myślenic:
•kładka w Mogilanach – oddana w 2009 r.
•kładka w km 692+200 ( Jawornik )– oddana w 2015 r.
•kładka w km 677+480 ( Gaj ) – oddana w 2015 r.
•kładka w km 691+220 ( Jawornik II ) oddana do użytkowania w 2017 r.
•oraz dwie kładki w Głogoczowie, oddane w 2017 r.

(GEG)

- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca