Niezwykły marzec na krakowskim lotnisku

W ostatnią sobotę marca zakończył się sezon zimowy 2016/2017, który trwał od ostatniego weekendu października 2016 r. W tym czasie z krakowskiego lotniska skorzystało 1,93 mln pasażerów tj. o 22 % więcej niż w poprzednim sezonie zimowym.

Pierwszy kwartał 2017 r.

W pierwszym kwartale 2017 obsłużono ponad 1,16 mln pasażerów, co przedkłada się na 19% wzrost w stosunku do roku 2016 r.

– Za nami  sezon zimowy, w którym tylko z sześciu nowych połączeń skorzystało 95 tys. pasażerów.  W ostatnią niedzielę marca rozpoczął się sezon letni z 11 nowymi kierunkami. W ubiegłym miesiącu ogłoszono dwie nowe trasy w kolejnym sezonie zimowym. Już teraz w ciągu roku lotnisko oferuje ponad 100 połączeń. Także w marcu przedstawiciele Kraków Airport spotkali się z mieszkańcami aż 8 najbliższych lotnisku sołectw. Tematem rozmów była m.in. planowana inwestycja budowy nowej drogi startowej – powiedział Radosław Włoszek, prezes Zarządu Kraków Airport.

– W ubiegłym miesiącu doceniono jakość obsługi klienta oraz inicjatywy lotniska podejmowane na rzecz: pracowników, lokalnej społeczności i pasażerów. Kraków Airport otrzymał międzynarodową nagrodę Airport Service Quality Awards 2016 oraz odnotowano działania lotniska w „Raporcie odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki.” Te wyróżnienia cieszą ponieważ zrównoważony rozwój jest integralną częścią działalności Spółki  –  dodał Radosław Włoszek, prezes Zarządu Kraków Airport

MARZEC – WYDARZENIA

Nowe połączenia ogłoszone w marcu

Ryanair ogłosił połączenia do Frankfurtu i do Lwowa w sezonie zima 2017/2018. W sumie w tegorocznej siatce połączeń jest 28. nowości

Airport Service Quality Awards 2016

Kraków Airport otrzymał jedną z najbardziej prestiżowych nagród w branży lotniczej Airport Service Quality Awards 2016 przyznaną przez Międzynarodową Radę Portów Lotniczych (Airport Council International). Krakowskie lotnisko zajęło pierwsze miejsce w kategorii Europa – Best Improvement by Region.

Raport odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki.

Krakowskie lotnisko znalazło się również w gronie 180 firm w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W tym roku w publikacji znalazła się rekordowa liczba aktywności portu – aż 7 wyróżnionych praktyk. Zostały one ujęte w trzech obszarach: zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy oraz zagadnienia konsumenckie.

(ip)

Zobacz także