Od 29 sierpnia podróżni mogą korzystać z nowego przejścia podziemnego na stacji Kraków Bieżanów. Do tej pory aby przejść w tym miejscu trzeba było korzystać z kładki nad torami. Wraz z otwarciem podziemnego przejścia, kolejarze zdemontowali cześć kładki. Tylko cześć ponieważ od teraz aby przejść na druga stronę, trzeba będzie skorzystać i z kładki i podziemnego przejścia. Które jak zauważyli podróżni jest klaustrofobiczne.
Pasażerowie korzystający z remontowanej stacji Kraków Bieżanów narzekają na ich zdaniem zbyt wąskie przejście podziemne. Według nich przejście jest za małe i w przyszłości po zakończeniu remontu stacji, może okazać się , że będzie mało komfortowe w korzystaniu
– Teraz mało kto korzysta , ze stacji ale jak zostanie ukończona trasa średnicowa to będzie tutaj potok ludzi z pobliskich osiedli. Jak oni wszyscy pomieszczą się w tym małym przejściu, tego nie wiem – czytamy w liście do redakcji. Jak zauważa czytelnik, nowe przejście podziemne bardziej przypomina te budowane lata temu niż obiekt na miarę XXI wieku.
Co na to spółka PKP PLK? Kolejarze uspokaja, że na czas remontu przejście przegrodzone jest barierką i po jej zdemontowaniu będzie szersze
– Przejście będzie dwa razy szersze niż teraz, gdy wygrodzona jest tylko jego część – na czas prac budowlanych – informuje spółka. Takie tłumaczenie nie części pasażerów, którzy zauważają, iż w takim przejściu powinno móc przejść swobodnie więcej osób w tym samym czasie. Cześć z nich pyta co w sytuacji kiedy pojawi się tam osoba prowadząca rower albo wózek?
Dodatkowo pasażerowie uważają, ze nowe rozwiązanie komunikacyjne jest mało logiczne.
– Konstrukcja została rozebrana i teraz piesi mają labirynt, bo część bezpośredniej kładki została zdemontowana pomimo sprzeciwu mieszkańców. Osoby z trudnościami poruszania się mają kolejny poziom do pokonania – piszą internauci na forach dyskusyjnych dotyczących remontu stacji Kraków Bieżanów.
Zarzucają PKP, że w ramach remontu zdemontowała cześć kładki i teraz aby przejść na druga stronę torów trzeba zejść schodami w dół do przejścia podziemnego żeby po 20 metrach wychodzić z powrotem ponad tory na kładkę.
fot. PKP PLK SA
Kolejarze odpiera zarzuty i argumentują, ze nie było innej możliwości. Usunięcie części kładki było konieczne aby móc kontynuować modernizację stacji
– Usunięcie stalowej konstrukcji jest niezbędne do kontynuacji prac przy modernizacji peronów – jej podpory kolidują z nowym zadaszeniem montowanym nad peronami. Główne prace budowlane na stacji zakończą się jeszcze w tym roku – informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK SA. Dotychczasowe połączenie w Bieżanowie pomiędzy ul. Stacyjną a Magazynową zostanie utrzymane, zatem ciąg komunikacyjny w Bieżanowie będzie zapewniony. Przejście podziemne zastąpi fragment istniejącej kładki nad linią kolejową ( nr 91 ) od strony ul. Stacyjnej. – Na dalszym odcinku w kierunku ul. Magazynowej nie będzie zmian – podkreśla Piotr Hamarnik. Jak zaznacza po zakończeniu prac, dzięki windom, na perony będą mogli dotrzeć wszyscy podróżni, również osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Do tej pory tak nie było.
PKP ma również rade dla tych , którzy nie chcą chodzić – sęk w tym, że nie trzeba będzie schodzić. Kto chce skorzysta z windy. P.S. Generalnie w chodzeniu po schodach chodzi o to, że się najpierw wchodzi, a później schodzi (albo odwrotnie) – napisała spółka na swoim profilu FB.
Stacja kolejowa w krakowskim Bieżanowie przechodzi kompleksową przebudowę. PLK zaplanowały wymianę torów, sieci trakcyjnej i systemu sterowania ruchem pociągów. W sąsiedztwie stacji powstała nowa nastawnia, a w kierunku stacji Kraków Płaszów wybudowano dodatkowy, trzeci tor, który zwiększy możliwości obsługi pociągów. Gruntowne zmiany dotyczą także infrastruktury pasażerskiej. Na stacji wykonawcy budują większe i wyższe perony od wcześniej użytkowanych. Połączy je nowe przejście podziemne. Dzięki windom, nawierzchni o zróżnicowanej strukturze i ścieżkom naprowadzającym stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Lepszą ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi zapewnią podróżnym nowe wiaty. Aktualne informacje o odjazdach pociągów pojawią się na nowych tablicach elektronicznych. Zamontowane będzie również oszczędne oświetlenie LED i nowy system nagłośnienia.
Modernizacja stacji kolejowej Kraków Bieżanów to element wartego przeszło 1,2 mld zł projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Jest to największa unijna inwestycja transportowa w Krakowie. Dzięki niej zwiększą się możliwości kolei dalekobieżnej i aglomeracyjnej w całej Małopolsce. Zadanie współfinansowane jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.”
(JS)
sęk w tym, że nie trzeba będzie schodzić. Kto chce skorzysta z windy.
P.S. Generalnie w chodzeniu po schodach chodzi o to, że się najpierw wchodzi, a później schodzi (albo odwrotnie).
.