Rozpoczął się kolejny etap inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. W miejsce pociągów pojawiła się autobusy zastępcze. Dzięki trwającemu od 2018 r. remontowi czas jazdy pociągiem na linii Kraków – Zakopane ma skrócić się z 3 godzin do ok. 2 godzin i 15 minut.
Po wakacyjnej przerwie PKP rozpoczynają kolejny etap prac związanych z modernizacją kolejowej zakopianki. Od 1 września ekipy budowlane remontują linie kolejowe na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Ruch kolejowy na trasie Kraków – Zakopane został wstrzymany, a w miejsce pociągów pojawiły się autobusy zastępcze.
– Na odcinku Sucha Beskidzka – Chabówka prowadzone będą prace w zakresie przebudowy przejazdów kolejowo-drogowych i zabudowy sieci podziemnych. Kontynuowane będą wielobranżowe roboty na stacji i na łącznicy w Chabówce oraz na stacji Zakopane i na odcinku Szaflary – Biały Dunajec – Poronin – informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jednocześnie ma to być ostatnia już taka przerwa związana z kursowaniem pociągów na kolejowej zakopiance. Wszystkie prace remontowe, zaplanowane przez PKP PLK, przewidziano do końca 2023 r. Dzięki trwającemu od 2018 roku remontowi czas jazdy pociągiem na linii Kraków – Zakopane ma skrócić się z 3 godzin do ok. 2 godzin i 15 minut.
Podróżni zyskają także nowe, komfortowe stacje i przystanki. Inwestycje na kolejowej zakopiance, w tym modernizacja i budowa przystanków realizowane są w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”.
Projekt o wartości ponad 1,1 mld zł jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Do Warszawy w dwie godziny. Do Gdańska w pięć. PKP Intercity obiecuje rekordowe czasy przejazdów
Jarek Strzeboński