Od niedzieli pociągi z Krakowa do Wieliczki pojadą co 30 minut

W niedzielę 10 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Wśród zmian znalazły się dodatkowe kursy linii SKA1 z Krakowa do Wieliczki.

Jak poinformowały Koleje Małopolskie, zmiany w rozkładzie jazdy 2023/24 będą wynikać nie tylko z prowadzonych robót torowych, ale również z modyfikacji oferty przewozowej na kolejny rok przez przewoźników i organizatorów przewozów.

Na trasie SKA1 do Wieliczki do częstotliwości co 30 minut zostanie zwiększona liczba połączeń pomiędzy godziną 10:00 a 14:00 (dotychczas pociągi w tych godzinach jeździły pomiędzy Krakowem a Wieliczką co 60 minut). Po tej zmianie półgodzinny cykl kursowania pociągów będzie obowiązywał od 6:00 do 18:00.

Kolejna zmianą będzie  wydłużenie do Oświęcimia relacji wszystkich pociągów SKA2, dotychczas kursujących z Krakowa do stacji Podbory Skawińskie i Przeciszów. Stało się to możliwe dzięki zakończeniu prac torowych prowadzonych na linii kolejowej nr 94 pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem.

Zgodnie z zapowiedziami, od niedzieli po trasie Kraków Główny – Skawina – Brzeźnica – Spytkowice – Zator – Przeciszów – Oświęcim codziennie będzie kursować 19 par połączeń z częstotliwością co 60 minut w godzinach od 4.00 do 22.00. Oznaczać to ma dwukrotne zwiększenie oferty do stacji i przystanków zlokalizowanych na odcinku Podbory Skawińskie – Przeciszów oraz przywrócenie po wieloletniej przerwie obsługi przystanków Włosienica oraz Dwory.

Z kolei na trasie SKA3 zostaną uruchomione cztery dodatkowe kursy, które zapewnią kursowanie pociągów na trasie Kraków Główny – Trzebinia – Oświęcim co 60 minut przez cały dzień.

W nowym rozkładzie jazdy na terenie województwa małopolskiego uruchomionych zostanie kilka nowych przystanków kolejowych. Pociągi Kolei Małopolskich zatrzymają się na dwóch z nich: Chabówka Stadion na linii kolejowej nr 99 pomiędzy stacją Chabówka a przystankiem Rokiciny Podhalańskie oraz Nowy Sącz Gorzków na linii kolejowej nr 96 pomiędzy przystankiem Nowy Sącz Jamnica a stacją Nowy Sącz.

Jednocześnie zmieni się dotychczasowa nazwa przystanku Dziadówki na linii kolejowej nr 8, zlokalizowanego pomiędzy stacjami Miechów i Tunel. Od niedzieli będzie on nosił nazwę Pstroszyce.

Zgodnie z docelową koncepcją funkcjonowania tras w ramach sieci Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z grudniową zmianą rozkładu jazdy uruchomione zostaną pierwsze kursy w ramach tras SKA2 i SKA3 w połączonych relacjach Tarnów – Kraków – Trzebinia – Oświęcim oraz Sędziszów – Kraków – Skawina – Oświęcim. Zmiana obejmie siedem kursów SKA2 oraz sześć kursów SKA3.

W nowym rozkładzie od 26 grudnia powróci sezonowy pociąg „Luxtorpeda”, kursujący między Krakowem Głównym i Zakopanem. Ma to być możliwe dzięki zakończeniu prac modernizacyjnych na linii prowadzącej do stolicy Tatr. Pociąg będzie odjeżdżał z Krakowa o godz. 6.13 i przyjeżdżał do Zakopanego o godz. 9.11. Droga powrotna: Zakopane (odj. 18.52) – Kraków Główny (przyj. 21.36).

Po półtorarocznej przerwie spowodowanej przebudową stacji kolejowej w Zakopanem i koniecznością korzystania ze stacji tymczasowej na Spyrkówce, pociąg ponownie dotrze do centrum miasta, umożliwiając przesiadkę na połączenia komunikacji lokalnej.

Od 30 grudnia ponownie ruszy „Beliansky Express” z Muszyny do zlokalizowanej po słowackiej stronie Tatr miejscowości Poprad. Podobnie jak w okresie wakacyjnym, pociąg ten ma kursować w weekendy dwa razy w ciągu dnia i będzie skomunikowany z połączeniami z Krakowa i Krynicy-Zdrój.

W okresie od 10 do 22 grudnia, w związku z końcowym etapem prac torowych na odcinkach Podbory Skawińskie – Brzeźnica oraz Dwory – Oświęcim i koniecznością prowadzenia na tych odcinkach ruchu pociągów po jednym torze, pociągi SKA2 na odcinku Kraków Główny – Skawina – Oświęcim będą kursować według zmienionych godzin kursowania.

Patrycja Bliska 

1 KOMENTARZ

Najnowsze

Co w Krakowie