Od poniedziałku zmiany w organizacji ruchu w rejonie budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju

Od 15 lutego zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu w rejonie ronda przy ul. Mackiewicza.

Ma to związek z kolejnymi pracami związanymi z budową linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Od 15 do 16 lutego na terenie wyłączonego przystanku prowadzone tam będą roboty drogowe, które nie będą miały wpływu na ruch samochodowy.

Tymczasowy przystanek autobusowy zostanie zlokalizowany kilkanaście metrów dalej w kierunku ul. Opolskiej.

Od 17 do 28 lutego w godzinach od 20 do 5 rano prowadzone będą prace nocne przy przebudowie uzbrojenia podziemnego. Ruch na ul. Mackiewicza na odcinku od ronda w kierunku ul. Opolskiej na odległości 20 m odbywać się będzie wahadłowo. Nawierzchnia każdorazowo zostanie na porę dzienną odtworzona.

Stan robót

Najpoważniejsze i najbardziej zaawansowane obecnie prace to rejon ul. Opolskiej, gdzie trwają przekładki podziemnej infrastruktury technicznej – sieci teletechnicznej i telekomunikacyjnej, gazowej, wodno – kanalizacyjnej, CO oraz sieci energetycznych wysokiego, średniego i niskiego napięcia. Wykonywane są m. in. przewierty pod ulicą Opolską dla sieci wysokiego napięcia, a także tzw. przewierty dla ciepłociągu na północnej, zamkniętej dla ruchu nitce ul. Opolskiej oraz w rejonie ul. Nad Sudołem. W tym rejonie trwa też budowa konstrukcji oporowych dla estakady drogowo-tramwajowej.

Wykonawca, firma Intercor, nie zwalnia też tempa przy budowie obiektów inżynierskich: realizowany jest most na rzece Białucha, gdzie stawiane są podpory, trwa budowa przepustu na potoku Bibiczanka – informuje Zarząd Inwestycji Miejskich.

Mocno zaangażowane są też roboty na odcinku bliżej przyszłej pętli Górka Narodowa. Jeszcze w ubiegłym roku rozpoczęto tam prace ziemne. Trwa też budowa konstrukcji oporowych – wykonywane są poszczególne segmenty tzw. rynny betonowej, którą będzie poruszać się tramwaj.

Wykonawca prowadzi też prace związane z budową i przebudową instalacji podziemnych m.in. w rejonie ulic Pachońskiego, Białoprądnickiej, Górnickiego i Bociana.

Ten zakres robót będzie kontynuowany w najbliższym czasie. Nie będzie też istotnych korekt w tymczasowej organizacji ruchu. Te pojawią się dopiero wiosną, wraz z nowym frontem robót na poszczególnych odcinkach zadania. Chodzi m.in. o rejon ulicy Opolskiej, gdzie planowane jest zajęcie pod realizację inwestycji jezdni południowej, a otwarcie dla ruchu jezdni północnej. O terminach zmian będziemy informować na bieżąco.

Do centrum w 20 minut

Linia tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie P&R. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak” Sp. z o.o. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Zgodnie z kontraktem wykonawca ma 26 miesięcy na zakończenie wszystkich prac.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.

(ko)

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Najnowsze

Co w Krakowie