Od soboty lepiej omijać ulicę Opolską i jej okolice

Fot. ZIM Kraków

Jeśli ktoś myślał, że dotychczasowe utrudnienia i korki na ulicy Opolskiej to już szczyt kłopotów dla kierowców, to srodze się zawiedzie. Od soboty na 250-metrowym odcinku tej ulicy zamknięta będzie północna jezdnia. Efektem będzie ruch w kierunku Nowej Huty tylko na jednym pasie. Ogromne utrudnienia czekają nie tylko kierowców, ale i pasażerów komunikacji miejskiej.

W nocy z 18 na 19 września (z piątku na sobotę) zmieni się dotychczasowa organizacja ruchu na 250-metrowym odcinku ul. Opolskiej od skrzyżowania z ul. Pleszowską w kierunku zachodnim. Do grudnia zamknięta będzie północna jezdnia arterii! Dwustronny ruch będzie się odbywał z wykorzystaniem trzech pasów jezdni południowej. W tym rejonie miasta trzeba się spodziewać ogromnych utrudnień w ruchu.
Te ograniczenia związane są z budową linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej Teraz rozpoczynają się roboty polegające na budowie pierwszego, północnego fragmentu tzw. kanału przełazowego sieci ciepłowniczej, która będzie zasilać całą dzielnicę Prądnik Biały. Wykonanie tego kanału pozwoli z kolei na budowę dalszego tunelu wzdłuż ul. Opolskiej. Ale też wymusi zmiany na jednej z najważniejszych arterii komunikacyjnych miasta i spowoduje ogromne utrudnienia w ruchu.

Zobacz, jak buduje się linia tramwajowa na Górkę Narodową

Zobacz, jak buduje się linia tramwajowa na Górkę Narodową
Obraz 1 z 11

Zmiany wprowadzane w nocy z 18 na 19 września

Ulica Opolska

Ruch na 250-metrowym odcinku ul. Opolskiej od skrzyżowania z ul. Pleszowską w kierunku zachodnim. prowadzony będzie po jezdni południowej z wykorzystaniem 3 pasów ruchu. W kierunku zachodnim przejazd będzie się odbywał z wykorzystaniem dwóch pasów, w kierunku wschodnim z wykorzystaniem jednego pasa ruchu.
Na pozostałym odcinku ul. Opolskiej objętym przebudową, zachowane zostaną dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Bez zmian funkcjonować będą również buspasy.

Skrzyżowanie ulic Opolska – Pleszowska

• Wyłączenie sygnalizacji świetlnej – sygnalizacja świetlna działać będzie w trybie światła żółtego
• Zakaz skrętu w lewo z ul. Opolskiej w ul. Pleszowską – kierunek Nowa Huta – pojazdy poruszające się w kierunku Nowej Huty i zamierzające kierować się na północ (Zielonki) powinny poruszać się ul. Wyki lub ul. Mackiewicza. Dojazd do osiedli przy ul. Nad Sudołem i ul. Szopkarzy będzie możliwy przez ul. Wyki, ul. Pachońskiego, ul. Białoprądnickią i oczywiście ul. Nad Sudołem.
• Zakaz skrętu w lewo z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską – kierunek Nowa Huta – z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską będzie można skręcić jedynie w prawo (kierunek Katowice). Pojazdy kierujące się na Nową Hutę powinny skorzystać z włączeń w ul. Opolską poprzez ul. Wyki, ul. Mackiewicza, al. 29 Listopada.
• W celu zapewnienia płynności ruchu na planowanym przewężeniu oraz biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zaplanowano przesunięcie przejścia dla pieszych ze skrzyżowania z ul. Pleszowską na skrzyżowanie z ul. Prądnicką.
• Przeniesienie przystanku autobusowego – kierunek Nowa Huta przed skrzyżowanie Opolska – Prądnicka.

Zarząd Inwestycji Miejskich

Skrzyżowanie Opolska – Prądnicka

• Tymczasowe przejście pieszo-rowerowe zostanie zlokalizowane po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka. Jednocześnie czasowo zamknięte zostanie przejście po stronie wschodniej skrzyżowania Opolska – Prądnicka. Pozwoli to na płynne i bezkolizyjne włączenie się pojazdów z ul. Prądnickiej w ul. Opolską w kierunku Nowej Huty. Dzięki temu kierowcy będą mieli do dyspozycji alternatywna trasę dla zawężonej ul. Opolskiej na kierunku wschodnim z wykorzystaniem ulic Batalionu Skała AK – Bratysławska – Prądnicka.
• Tymczasowy przystanek w kierunku Nowej Huty zlokalizowany będzie po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka, a komunikacja piesza zostanie zapewniona po istniejącym chodniku oraz za pomocą opisywanego wyżej tymczasowego przejścia dla pieszych.

(red)

Zobacz także