Program inwestycyjny dla północnej obwodnicy Krakowa zatwierdzony. Minister Andrzej Adamczyk podpisał plan na realizację północnego odcinka obwodnicy Krakowa.
– Północna obwodnica jest bardzo ważna dla Krakowa i Małopolski. Ta inwestycja to także droga ułatwiająca przejazd z północy na południe Polski, jest wiec niezbędna z punktu widzenia interesu transportowego kraju. To także impuls rozwojowy dla regionu. Obwodnica północna Krakowa umożliwi sprawniejsze przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi dzielnicami miasta – mówił Adamczyk podczas podpisania Programu Inwestycyjnego dla Północnej Obwodnicy Krakowa.
Realizacja tego prawie 15. kilometrowego odcina jest planowana na lata 2019-2022. Szacunkowy, łączny koszt inwestycji, to ponad 1,5 mld zł. Zatwierdzenie programu oznacza w praktyce zapewnienie finansowania prac przygotowawczych, które będzie prowadził inwestor, czyli krakowska GDDKiA.
Przypomnijmy, że obwodnica w ciągu drogi ekspresowej S52, 19 maja 2016 roku została włączona do sieci dróg krajowych, dzięki nowelizacji rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych.
Dzięki tej inwestycji, ruch tranzytowy na kierunku wschód-zachód będzie rozdzielał się na północną i południową część obwodnicy miasta, odciążając autostradę A4. Jak informuje GDDKiA, natężenie ruchu na południowej obwodnicy Krakowa w ciągu A4 już teraz przekracza 50 tys. pojazdów na dobę, a w przypadku odcinka węzeł Kraków Tyniec – węzeł Kraków Sidzina przekracza 64 tys. pojazdów na dobę. Dzięki nowej inwestycji ruch tranzytowy na kierunku wschód-zachód będzie rozdzielał się na północną i południową część obwodnicy miasta, odciążając autostradę A4. Północna Obwodnica Krakowa przejmie też cały ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego, obecnie przechodzącego przez północną część miasta drogą DK 79.
(bg)