Po skandalu w podstawówce miasto odpowiada. Krakowscy nauczyciele mogą liczyć na wsparcie psychologa i szkolenia cyfrowe

Pixabay

Przed tygodniem informowaliśmy, że podczas zdalnej lekcji jednej z krakowskich podstawówek, uczeń przeklinał przy nauczycielu i nic nie robił sobie z jego upomnień. Miasto odpowiedziało na nasze pytania.

W związku ze skandalicznym zachowaniem ucznia podczas lekcji zdalnej, zapytaliśmy biuro prasowej Urzędu Miasta Krakowa, czy nauczyciele przechodzą szkolenia z tego, w jaki sposób należy prowadzić nauczanie zdalne.

„W efekcie współpracy nawiązanej przez Miasto Kraków z firmą Microsoft w ostatnich miesiącach odbył się cykl webinarów dla dyrektorów i nauczycieli szkół, które pozwoliły podnieść ich kompetencje w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie nauczania zdalnego. Codziennie z tej propozycji korzystało około 1200 nauczycieli, zapisy webinarów były także dostępne w Portalu Edukacyjnym Miasta Krakowa, tak aby każda osoba, która nie mogła wziąć udziału w spotkaniach „na żywo”, mogła z nich skorzystać w dogodnym terminie. Ponadto krakowskie poradnie psychologiczno-pedagogiczne zorganizowały kompleksowe szkolenia z wykorzystania cyfrowych technologii dla rad pedagogicznych poszczególnych szkół. Chęć udziału w nich wyrazili nauczyciele z ponad 120 jednostek oświatowych. Warto podkreślić, że ich program był każdorazowo dostosowywany do oczekiwań poszczególnych rad pedagogicznych. W webinarach organizowanych we współpracy z firmą Microsoft mogli brać udział także nauczyciele ze szkół niesamorządowych, dla których dostęp do webinarów był również otwarty” – czytamy w odpowiedzi biura prasowego.

Interesowało nas też, czy w sytuacjach takich jak opisywana przez krknews.pl nauczyciele otrzymują wsparcie psychologiczne. W Krakowie działa osiem samorządowych poradni psychologiczno-pedagogicznych. Dzięki nim uczniowie mogą skorzystać ze wsparcia pracujących w nich specjalistów, a wsparcie wychowawcze otrzymują także rodzice oraz nauczyciele.

„Oprócz regularnego wsparcia okazywanego m.in. nauczycielom, poradnie organizują także wiele cennych inicjatyw. Wśród tegorocznych wydarzeń należy wymienić m.in. konferencję „Mózg w czasie pandemii – wsparcie nauczycieli w zdalnej edukacji”, która została zorganizowana przez Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi oraz Specjalistyczną Poradnię Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie. W jej trakcie były poruszane istotne kwestie związane ze zdrowiem psychicznym nauczycieli, a także wspieraniem pozytywnych relacji rówieśniczych on-line” – informuje miasto.

Zobacz także