Prowadzisz lokalną firmę w Krakowie? Nie zapomnij o lokalnym pozycjonowaniu!

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to strategia, która pozwala dotrzeć ze swoim serwisem do konkretnych osób – takich, które wyraziły zainteresowanie ofertą firmy, tekstem na stronie czy ogólnie produktami lub branżą. Jak to możliwe? Oczywiście za pomocą fraz kluczowych. Dzięki nim możesz docierać do użytkowników z intencją zakupową lub takich, którzy szukają informacji i są zainteresowani np. artykułem na blogu. Ale to nie wszystko. Frazy kluczowe pozwalają również kierować przekaz na konkretny obszar geograficzny. Pozycjonowanie Kraków to usługa, która pozwoli Ci wypromować lokalny biznes i zoptymalizować koszty.

Co daje pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to strategia, dzięki której Twoja strona będzie wyświetlała się tylko użytkownikom związanym z określonym obszarem – tym, którzy do wpisywanej frazy dodają nazwę miasta, dzielnicy lub regionu, oraz tym, którzy udostępniają wyszukiwarce swoją lokalizację. Dzięki temu lokalny fizjoterapeuta nie musi kierować swojej strony do całego kraju, a jedynie do obszaru, z którego może pozyskać klientów. 

Największe zalety pozycjonowania lokalnego:

  • Niskie koszty – gdy pozycjonujesz swoją firmę w Krakowie, o wysokie miejsce w rankingu walczysz tylko z firmami z Krakowa, a nie z całą Polską. Dzięki temu pozycjonowanie jest mniej pracochłonne, a tym samym tańsze. 
  • Docieranie do potencjalnych klientów – jeśli Twoja firma świadczy usługi tylko w jednym mieście i nie dojeżdża do klientów, warto kierować działania marketingowe tylko do mieszkańców danego miasta lub jego okolic. W pozycjonowaniu ogólnym strona wyświetla się wszystkim użytkownikom, natomiast w pozycjonowaniu lokalnym przekaz kierowany jest do osób związanych z konkretną lokalizacją. 
  • Szybkie efekty – im mniejsza konkurencja, tym łatwiej jest zdobyć wysoką pozycję w rankingu, dlatego też pozycjonując się w określonym obszarze możesz liczyć na szybkie efekty, zwłaszcza w mało popularnej branży. 

Pozycjonowanie Kraków – kto powinien korzystać z takiej usługi?

Pozycjonowanie Kraków to doskonała opcja dla wszystkich firm usługowych, które działają w Krakowie lub w jego okolicach. Prowadzisz biznes właśnie w tej lokalizacji? Takie rozwiązanie jest dla Ciebie! Dzięki temu nie będziesz musiał przeznaczać środków finansowych na promowanie swojej strony na skalę ogólnokrajową. W przypadku biznesów usługowych takie działanie nie ma sensu. 

Przykłady firm, które powinny zainwestować w pozycjonowanie lokalne to:

  • lokale gastronomiczne,
  • gabinety lekarskie,
  • salony fryzjerskie,
  • hotele,
  • mechanicy samochodowi, 
  • elektrycy. 

Wizytówka w Google Maps – nie zapomnij o niej!

Pozycjonowanie lokalne opiera się między innymi na umieszczeniu w treści na stronie fraz kluczowych zawierających nazwę miasta. Dzięki temu na frazę „hydraulik Kraków” wyszukiwarka Google będzie mogła wyświetlić strony firm z Krakowa, a nie z Gdańska. Jednak oprócz tego bardzo ważne jest stworzenie i optymalizacja wizytówki w Google Maps. Wyniki z Map Google wyświetlają się nad zwykłymi wynikami, a do tego mają inną strukturę (zawierają nazwę firmy, ocenę, adres, numer telefonu itp.). Są bardziej widoczne, dlatego istnieje wielka szansa na to, że jeśli Twoja firma się tam znajdzie, potencjalni klienci wybiorą właśnie Ciebie. 

Wizytówka w Google Maps pozwala połączyć firmę z konkretną lokalizacją, przedstawiać użytkownikom najważniejsze informacje, a tym samym pozyskiwać lokalnych klientów. Aby profil Twojej firmy wyświetlił się jak najwyżej, musisz zadbać o odpowiednią optymalizację. Najważniejsze jest uzupełnienie wszystkich danych, o jakie prosi system. W tym przypadku więcej znaczy lepiej.

Najnowsze

Co w Krakowie