Radni chcą więcej tramwajów, urzędnicy pukają się w czoło

Fot. krakow.pl

Czy mieszkańcy Nowej Huty doczekają się częstszych kursów linii nr 16? Wydłużenia czasów kurowania tramwajów domagają się radni Przyjaznego Krakowa, którzy w tej sprawie skierowali interpelację do prezydenta Jacka Majchrowskiego.

Przypomnijmy, tramwajowa linia nr 16 łączy dwa odległe punkty w Nowej Hucie – pętlę w Mistrzejowicach ze zlokalizowanym przy ul. Ptaszyckiego przystankiem „Bardosa”.

Zjazd do zajezdni

Tramwaje linii 16 kursują średnio cztery razy w ciągu godziny. Ostatni kurs z Mistzrejowic do przystanku „Bardosa” wyrusza o godz. 18.29, zaś w drugą stronę o 17.46, kierując się do zajezdni, a to – zdaniem Rafała Komarewicza i Dominika Homy – którzy podpisali się pod interpelacją zbyt rzadko.

– Linia ta obsługuje m.in. klientów korzystających z obiektów położonych przy ul. Ptaszyckiego, m.in. klubu sportowego Hutnik, Centrum Rekreacji Com-Com Zone czy Klasztoru w Mogile. W Hutniku trenuje 500 zawodników, treningi zaczynają się o o godz. 16.30 i trwają do godz. 21.00. Do tego dochodzi kilkuset zawodników trenujących w Akademii Sportu Progres w podobnych ramach czasowych. Dojazd do obiektów jest mocno utrudniony i wiąże się z przesiadkami – przekonuje Dominik Homa, który oczekuje wydłużenie kursowania linii przynajmniej do godz. 21.00 i uruchomienie jej również w weekendy.

Homa wskazuje, że w tej sprawie zwraca się do niego coraz więcej mieszkańców, którzy podnoszą argument, że wraz z coraz wcześniej zapadającym zmrokiem, obawiają się o bezpieczeństwo swoich pociech uczęszczających na zajęcia na rubieżach Nowej Huty.

Urzędnicy: mamy inne priorytety

Jak na propozycję radnych zapatrują się urzędnicy? Ich zdaniem linia nr 16 kursuje z wystarczającą częstotliwością, a jej wydłużenie oznaczałoby przysłowiowe „wożenie powietrza”.

– Badania potoków pasażerskich na tej trasie wskazują, że nie ma potrzeby wzmacniania Linii nr 16. Oprócz niej przez ten przystanek przejeżdża linia nr 70, a pasażerowie mają do dyspozycji kilka linii autobusowych. W tej chwili naszym priorytetem jest wzmocnienie linii 50 i 139. To jedne z najczęściej wybieranych linii w mieście – tłumaczy Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego.

Zobacz także