Rewolucja w lokalnych pociągach. Cisza i klimatyzacja

Powoli zbliża się koniec pewnej epoki, w której do lamusa przejdą ukochane zielono-żółte (choć ostatnio już w innych barwach) pociągi EN57. Na małopolskie tory wyjeżdża właśnie sześć nowoczesnych pociągów marki Impuls.

Dla osób podróżujących lokalnymi pociągami to ciąg dalszy rewolucji w trakcie której EN57 powoli tracą swój udział w rynku. Wraz z nimi minie ten czar – duszący zapachu skaju. Skaju w zimie podgrzanego do takiej temperatury, że strach było na nim usiąść. Czar drzwi przesuwnych, których nie dało się przesunąć.

Czar kibla (nie da się nazwać tego inaczej) do którego strach było wejść, czar ciszy, która nastawała tylko wtedy, gdy pociąg zatrzymał się na stacji (no, lub w polu, co też było częste). Ta zaskakująca cisza skutecznie budziła strudzonych pasażerów dokładnie wtedy, gdy tego potrzebowali. Jednym słowem – czar dawnych czasów, które już nie wrócą. I dobrze, bo choć romantyczna i szalona, to podróż tymi pociągami była, mówiąc wprost, zniewagą dla pasażerów.

Dariusz Sieczkowski via Foter.com
Dariusz Sieczkowski via Foter.com

Jakie są te nowe pociągi? O tym informuje portal malopolska.pl.

Podróż nowym pojazdem będzie niezwykle szybka, pociągi osiągają prędkość 160 km/h. Nowy tabor nie tylko spełnia rygorystyczne, europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe, ale także oferuje pasażerom pełen komfort podróży: ciche, kli­ma­ty­zo­wane wnę­trza, ergo­no­miczne fotele, inter­net, gniazdka elek­tryczne, nawiewne ogrzewanie i stojaki dla rowerów. W pojazdach zastosowano nowo­cze­sny sys­tem wizu­al­nej i dźwię­ko­wej infor­ma­cji pasa­żer­skiej, moni­to­ro­wa­nie wnę­trza oraz system zliczania pasażerów.

Zmiany w stosunku do starszych pojazdów zauważą przede wszystkim osoby niepełnosprawne dla których zamontowano specjalne windy, przystosowano toalety i wyznaczono miejsca  do transportu wózków. Na udogodnienia mogą liczyć także matki z dziećmi oraz rowerzyści. Dodatkowo pojazdy wyposażono w defibrylator AED. Wszystko dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów.

fot. malopolska.pl
fot. malopolska.pl

Czteroczłonowe Impulsy 31WE pomieszczą 200 osób na miejscach siedzących (w tym 16  uchylnych), a pięcioczłonowe 45WE będą mogły przewozić 250 pasażerów na miejscach siedzących (w tym 20 uchylnych). Co ważne, Impulsy to pojazdy eko­no­miczne i bez­pieczne, cechują się bardzo niskim zuży­ciem ener­gii elek­trycz­nej. Z zewnątrz wszystkie nowe pociągi pomalowane są na barwy Małopolski. We wnętrzu dominuje kolor szary z zielonymi wykończeniami.

Początkowo z nowych składów będą mogli korzystać podróżni, którzy jeżdżą na popularnej trasie między  Wieliczką, Krakowem Głównym a lotniskiem w Balicach (czyli SKA 1). W kolejnych miesiącach pociągi będą obsługiwać nową, trzecią linię Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej – czyli z Krakowa do Tarnowa, i dalej – do Krynicy przez Nowy Sącz.

(wm, malopolska.pl)

fot. malopolska.pl

1 KOMENTARZ

Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Najstarsze
Najnowsze Oceniane
Inline Feedbacks
View all comments

Najnowsze

Co w Krakowie