Są nowe przystanki PKP! Szybszy dojazd do centrum Krakowa

Musisz przeczytać

Nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia już działają. To kolejny etap inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A na trasie Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie.

– Przebudowujemy linie kolejowe i budujemy oraz modernizujemy przystanki i stacje kolejowe: zarówno w ruchu dalekobieżnym, jak i aglomeracyjnym. Budujemy bezpieczną, komfortową i przewidywalną polską kolej, która jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu – mówi minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

Przystanek Kraków Opatkowice położony jest przy ul. Studniarskiego, w sąsiedztwie parkingu i dynamicznie rozbudowującego się osiedla. Na peronach są wiaty i ławki. Dobrą orientację zapewniają tablice informacji pasażerskiej i oznakowanie. Ścieżki naprowadzające ułatwiają komunikację osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Dojazd pociągiem do Krakowa Głównego zajmuje ok. 20 minut, a do Skawiny 8 minut. Na przystanku zatrzymują się również składy w kierunku Suchej Beskidzkiej, Nowego Targu i Zakopanego.

Przystanek Skawina Jagielnia będzie obsługiwał podobne relacje jak Opatkowice. Mieszkańcy okolicznych osiedli zyskali dodatkowy punkt z którego ekologicznym transportem szybko i dojadą do centrum Krakowa – podróż to ok. 25 minut. W sąsiedztwie osiedla Jagielnia wybudowano dwa perony połączone kładką, są też nowe chodniki. Przystanek wyposażono w wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Dodatkowo dostęp na perony zapewnią także montowane windy.

Od 2017 r., poza oddanymi 13 czerwca do użytku przystankami Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia, na terenie Małopolski podróżni zyskali dodatkowy dostęp do kolei na przystankach: Kraków Zabłocie, Kraków Podgórze, Kraków Bronowice, Radziszów Centrum, Sucha Beskidzka Zamek, Wadowice Osiedle Podhalanin, Zastów. 

Nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia są elementem inwestycji PLK na linii pomiędzy Podborami Skawińskimi a Krakowem Płaszowem. To przedsięwzięcie istotne dla rozwoju kolei aglomeracyjnej w Krakowie. Na trasie są modernizowane stacje i przystanki. Podróżni korzystają już z nowych peronów w Krakowie Sidzinie oraz w Skawinie.

Niebawem pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów w Skawinie Zachodniej i w Podborach Skawińskich. W lipcu otwarte dla podróżnych będą nowe perony oraz kładka na stacji Kraków Bonarka.

Inwestycja: „Prace na linii klejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” zakończy się w II połowie 2021 roku. Projekt za przeszło 250 mln zł, finansowany jest z budżetu państwa.

ip

- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca