Siedem firm chce budować nową linię tramwajową w Krakowie

fot. zikit

Zgłosiło się siedem firm, z nich zostaną wybrane trzy, a na końcu inwestycję ma przeprowadzić jedna. Tak ma wyglądać realizacja linii tramwajowej do Mistrzejowic.

Kraków planuje zrealizować tę inwestycję w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Zadaniem wykonawcy będzie budowa i utrzymanie linii tramwajowej łączącej ulicę Janusza Meissnera z Mistrzejowicami. Obecnie prowadzony będzie dialog konkurencyjny, do którego zgłosiło się siedem podmiotów.

„Firma, która zostanie ostatecznie wyłoniona wybuduje odcinek sieci tramwajowej (około 4,5 km) od skrzyżowania ulic Jana Pawła II, Stanisława Lema i Janusza Meissnera, aż do Mistrzejowic, dokona rozbudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach, zrealizuje 940-metrowy tunel pod rondem Polsadu. Umowa z nią zostanie zawarta na okres 24 lat (1,5 roku – projektowanie, 2 lata – budowa, 20 lat – eksploatacja). Wynagrodzenie dla wykonawcy będzie wypłacone w formie „opłaty za dostępność”, po zakończeniu budowy, w okresie eksploatacji” – informuje ZIKiT.

Wniosek o udział w dialogu konkurencyjnym złożyły:

1) NDI Projekt 101 Sp. z o.o.,
2) VARDUN Sp. z o.o.,
3) Via North Sp. z o.o.,
4) Emsworth Investments Sp. z o.o.,
5) Mota-Engil Central Europe PPP Roar Sp. z o.o.,
6) Konsorcjum firm: Budimex J Sp. z o.o. (lider), Asfalt Śląski WPRINŻ Sp. z o.o. (partner), FBSerwis S.A. (partner),
7) Konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner).

Spośród tych firm, zostaną wybrane trzy, które wezmą udział w dalszej części postępowania. To z nimi będą prowadzone negocjacje dotyczące warunków finansowych. Firmy, które złożyły wniosek będą sprawdzane pod kątem posiadanego doświadczenia, kadry inżynierskiej, możliwości finansowych.

ip, ZIKiT

zdjęcie tytułowe / fot. ZIKiT

Zobacz także