Smartfony a pozycjonowanie stron internetowych. Rosnące znaczenie mobilnych urządzeń

Czy wiedziałeś o tym, że ponad połowa miesięcznych, globalnych wyszukań w Google dotyczy już urządzeń mobilnych? Wcześniej królujące desktopy zostały już dawno zdeklasowane, a wszystko wskazuje na to, że w kolejnych latach różnica ta będzie tylko rosła. W pozycjonowaniu stron warto więc uwzględnić użytkowników posługujących się chociażby smartfonem, który należy do bardzo popularnych rozwiązań mobilnych w dzisiejszych czasach. Podpowiadamy, jak dobrze wpasować stronę w mniejsze ekrany oraz dlaczego taki zabieg jest wymagany przez algorytm Google.

Mobile first, czyli indeks zagłady dla stron niedostosowanych do wyświetlania na smartfonach

Konieczność wprowadzenia niezbędnych zmian na stronie względem drobnej elektroniki jest zupełnie niepotrzebna tylko na pierwszy rzut oka. Jeżeli bliżej zapoznasz się z wytycznymi robota Google, przekonasz się o surowych konsekwencjach bagatelizowania najnowszych trendów. Od kilkunastu miesięcy przedsiębiorcy mają bowiem do czynienia z mobile first indeks, czyli znaną w środowisku regulacją, promującą firmowe portale dopasowane do wyświetlania na zdecydowanie mniejszych ekranach smartfona czy chociażby tabletów. Swój aktualny współczynnik całkowicie bezpłatnie sprawdzisz za pomocą narzędzia Google. Test optymalizacji mobilnej pokaże Ci, czy ogromne zmiany w strukturach będą konieczne. Jeżeli tak, stoisz przed trudnym wyborem. Na współczesnym rynku znajdziesz dwie najpopularniejsze wersje portali dedykowanych właśnie takiej elektronice. Witryny responsywne bądź mobilne mają dzisiaj kolosalne przełożenie na pozycjonowanie stron internetowych. Chcesz piastować najwyższe pozycje w Google? Musisz podporządkować swoje działania pod algorytm.

Jaki rodzaj strony wybrać, aby móc liczyć na pozytywne efekty pozycjonowania stron?

Jako pierwsza do tablicy idzie responsywna strona internetowa. Jest to witryna gwarantująca maksymalne oraz automatyczne dopasowanie całej zawartości do wybranej rozdzielczości. W praktyce oznacza to fakt, że na każdym urządzeniu serwis RWD będzie wyglądał inaczej, ale za każdym razem spełniają oczekiwania indeksu mobile first. Taka wersja działa płynnie, ale jest osadzona na zupełnie innym adresie WWW. Mobilna strona internetowa stanowi okrojony odpowiednik desktopowej domeny. Rozpoznasz ją chociażby po przedrostku „m” dodanym do linku oraz po odnośniku do pełnoprawnej wersji umieszczonym na samym dole portalu. Eksperci branży marketingowej twierdzą, że aby zdominować atrakcyjne rynki sprzedażowe, takie jak chociażby miasto Lublin warto zaprzyjaźnić się z responsywnością. Zwłaszcza, że Klientom z pewnością nie przypadnie do gustu portal „lajt”. Mobilność nie musi więc oznaczać rezygnowania z treści czy nawet z grafik i plików wideo.

Zobacz także