Stacja kolejowa Kraków Bonarka zyskała tablice dynamicznej informacji pasażerskiej

Na stacji Kraków Bonarka instalowane są tablice dynamicznej informacji dla podróżnych. Nowe urządzenia pojawią się również na innych peronach linii kolejowej pomiędzy Krakowem a Podborami Skawińskimi – trzech w Krakowie i dwóch w gminie Skawina.

Pasażerowie na stacji Kraków Bonarka już niedługo będą mogli  skorzystać z dodatkowych informacji o rozkładzie jazdy dzięki zamontowanym wyświetlaczom, tablicom i ekranom z rozkładami jazdy.

System  obejmuje też zapowiedzi głosowe zintegrowane z komunikatami na wyświetlaczach. W przypadku zmian w rozkładzie jazdy, system jest aktualizowany, by pasażer otrzymywał bieżące informacje. Dodatkowo zamontowano nowe nagłośnienie.

 

Takie same tablice pojawią się na stacjach pomiędzy Krakowem a Podborami Skawińskimi. Oprócz stacji Kraków- Bonarka, PKP PLK SA planuje zamontować tablice na przystanku  Kraków Łagiewniki oraz Sanktuarium. Wartość prac to niemal 13 mln zł na projekt i montaż urządzeń.

W drugiej połowie 2018 roku rozpoczęła się przebudowa linii łączącej Kraków Płaszów z Podborami Skawińskimi, która objęła również stację Bonarka. Remont trwał trzy lata. W ramach modernizacji powstały dwa perony oraz kładka, łącząca je z ulicami Puszkarską i Tischnera. Nowe perony mają 200 m i 300 m długości, są większe i wyższe niż dotychczasowe. Zostały wyposażone w ścieżki naprowadzające oraz nawierzchnie o zróżnicowanej strukturze. Pojawiły się także oznaczenia w alfabecie Braille’a. Wiaty, ławki, tablice informacyjne, latarnie i bariery ochronne są stylizowane i malowane w kolorze antracytowym. Wynika to z faktu, iż stacja wpisana jest do rejestru zabytków – jej współczesny wygląd ma przypominać historię tego miejsca (pierwsze pociągi jeździły tędy już w 1884 r., gdy otwarto Galicyjską Kolej Transwersalną.

Z kolei kładka, która łączy perony z ulicami zlokalizowanymi po obu stronach torów, jest w pełni zadaszona oraz wyposażona w windy i klatki schodowe. W ramach prac wymienione zostały również tory, rozjazdy i sieć trakcyjna, dwie nastawnie zastąpiono jednym budynkiem, pojawiły się także nowe urządzenia kolejowe oraz cyfrowe systemy sterowania ruchem.

Na stacji Kraków Bonarka zatrzymują się pociągi relacji Kraków–Skawina oraz zmierzające w kierunku Zakopanego, Bielska-Białej, Wadowic i Oświęcimia. Modernizacja krakowskiej stacji jest częścią przebudowy linii kolejowej nr 94 między Krakowem Płaszowem a Podborami Skawińskimi. Wartość inwestycji to 250 mln zł.

fot. PKP PLK SA

Jarek Strzeboński 

 

 

 

 

1 KOMENTARZ

Najnowsze

Co w Krakowie