„Strefa Czystego Transportu wydaje się być pustym hasłem”. Przyjęto specjalną uchwalę

Musisz przeczytać

Radni dzielnicowi z Dzielnicy II Grzegórzki sprzeciwiają się utworzeniu w Krakowie Strefy Czystego Transportu. Jak argumentują „Strefa Czystego Transportu wydaje się być pustym hasłem, za którym nie idą nowe, realne, i skuteczne działania”. Uchwałę o ustanowieniu Strefy w naszym mieście przyjęli wczoraj (23 listopada) miejscy radni. 

Po kilkugodzinnej dyskusji Rada Miasta Krakowa przyjęła uchwałę o ustanowieniu Strefy Czystego Transportu. Jej przyjęcie oznacza, że za kilka lat do Krakowa nie wjadą stare diesle i bardzo stare samochody na benzynę. Wprowadzane obostrzenia obejmą nie tylko krakowian, ale wszystkich kierowców poruszających się po ulicach Krakowa

Przeciwko takiemu rozwiązaniu wypowiedzieli się radni dzielnicowy z Grzegórzek. W specjalnie przyjętej uchwale sprzeciwiają się wprowadzaniu nowych przepisów. Jak podkreślają, wprowadzenie Strefy Czystego Transportu przyniesienie wątpliwe korzyści.

„Strefa Czystego Transportu wydaje się być pustym hasłem, za którym nie idą nowe, realne, i skuteczne działania. Rozwiązania, które mają służyć poprawie jakości powietrza w mieście i związane z organizacją ruchu samochodowego, są już zapisane w innych wypracowanych dokumentach i normach prawnych” czytamy w uzasadnieniu uchwały. 

Najwięcej emocji wśród krakowian wzbudza kwestia konieczności wymiany starszych aut. Właściciele starych diesli i bardzo starych aut benzynowych będą musieli w ciągu najbliższych kilku lat zamienić swoje auto na bardziej ekologiczne. Nie ma dokładnych danych na temat tego, ile aut trzeba wymienić na nowsze. Według bardzo nieprecyzyjnych szacunków chodzi o ok. 100 tys. samochodów zarejestrowanych w Krakowie.

Radni Grzegórzek proponują inne rozwiązania. Jak zauważają, kwestie wymiany samochodów na nowsze reguluje rynek motoryzacyjny a nie przepisy administracyjne.

„Kwestie wymiany samochodów na nowsze, w związku z rozwojem nowych technologii, reguluje rynek motoryzacyjny. Uważamy, że należy dążyć do zmniejszenia liczby samochodów w mieście, ale poprzez zmiany organizacji ruchu, poprawę dostępności do komunikacji publicznej, np. tańsze bilety, a także wdrożenie efektywnej polityki parkingowej” argumentują radni.

 – Obecnie kwestie wymiany aut naturalnie reguluje rynek sprzedaży samochodów. SCT i dopiero co tworzone regulacje są opóźnione o kilkanaście lat – mówi Grzegorz Finowski, radny dzielnicy  Grzegórzki.

Strefa Czystego Transportu w Krakowie. Jest decyzja, są terminy i obostrzenia

(JS)

 

 

- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

2 KOMENTARZE

2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Oceniane
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca