Wiemy, jak zmienią się linie tramwajowe po otwarciu Trasy Łagiewnickiej

Otwarcie Trasy Łagiewnickiej przyniesie zmiany w przebiegu linii tramwajowych. Korekty dotyczą czterech linii tramwajowych, w tym trzech, które będą przebiegać przez fragment Trasy Łagiewnickiej – na odcinku od ulicy Zakopiańskiej do Kurdwanowa. Zmiany zaczną obowiązywać od poniedziałku, 29 sierpnia 2022 roku, zostaną wprowadzone razem ze zmianami letniego rozkładu jazdy komunikacji miejskiej na rozkład obowiązujący w trakcie roku szkolnego.

Zmiany przewidziano na następujących liniach tramwajowych:
50 – co drugi kurs popularnej „5O” zostanie wydłużony do pętli w Borku Fałęckim.
10 – ta linia tramwajowa zostanie wydłużona do pętli w Kurdwanowie. Obecnie „10 kończy trasę na pętli w Łagiewnikach (róg Brożka i Wadowickiej), po zmianach tramwaj pojedzie dalej ulicą Zakopiańską, skręci w lewo na skrzyżowaniu z Trasą Łagiewnicką i pojedzie na Kurdwanów.
11 – ta linia prawie całkowicie zmieni trasę, choć jej początek i koniec będzie w tym samym miejscu co obecnie. „11” będzie kursować z Czerwonych Maków na Płaszów, ale przez Trasę Łagiewnicką i Kurdwanów. Częstotliwość – co 15 minut.
6 – ta linia wróci do rozkładu jazdy, by częściowo zastąpić brak „11” na dotychczasowej trasie. „6” pojedzie z Cichego Kącika przez centrum, a gdy wjedzie na ul. Limanowskiego, pojedzie dotychczasową trasą „11”. Na ulicy Wielickiej nie skręci w kierunku Kurdwanowa, tylko pojedzie na pętlę Mały Płaszów.

Na tym odcinku Trasy Łagiewnickiej, na którym nie ma obecnie linii tramwajowej (od ul. Zakopiańskiej w kierunku osiedla Ruczaj) mają kursować autobusy komunikacji miejskiej. Ale nie ma jeszcze decyzji, które autobusy zostaną skierowane na nową trasę.

Jak poinformował nas Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego, proponowane zmiany w komunikacji tramwajowej są już praktycznie przesądzone, ale nie wiadomo jeszcze, kiedy oficjalnie zostaną ogłoszone.

Jak już informowaliśmy, Trasa Łagiewnicka ma zostać oddana do użytku 27 sierpnia 2022 roku. Kierowcy będą mogli skorzystać z 3,5-kilometrowego nowej drogi, Większa jej część – ponad 2 km – została poprowadzona w tunelach, z których najdłuższy ma ponad 700 metrów i jest zlokalizowany pomiędzy Sanktuarium Jana Pawła II a Sanktuarium Bożego Miłosierdzia.  Oprócz wybudowania tuneli, wiaduktów i kładek dla pieszych, na potrzeby inwestycji zmieniono bieg koryta rzeki Wilgi (na odcinku ponad pół kilometra) oraz przebieg pobliskiej linii kolejowej Kraków-Skawina.

(GEG)

2 KOMENTARZE

Najnowsze

Co w Krakowie