Trasa Łagiewnicka. 5 pytań (na razie) bez odpowiedzi

fot. materiały prasowe

Działacze Nowoczesnej sprzeciwiają się rozpoczęciu realizacji III obwodnicy Krakowa od budowy Trasy Łagiewnickiej. Jedyny krakowski poseł tej partii, Jerzy Meysztowicz, zadał dziś prezydentowi miasta pięć pytań, na które na razie są bez odpowiedzi.

– Aby przenieść ruch samochodowy z centrum, a w szczególności z Alei Trzech Wieszczów, najbardziej potrzebny jest odcinek na północ od Wisły, czyli Trasa Zwierzyniecka. Należy zwrócić uwagę na wątpliwy rezultat przeniesienia ruchu samochodowego przy budowie odcinka trasy Łagiewnickiej bez pozostałych odcinków III obwodnicy. Wręcz przeciwnie – budowanie drogi z parametrami zawartymi w dokumentacji przetargowej może skutkować ściągnięciem części ruchu z obwodnicy IV – uważa poseł Meysztowicz.

Działacze Nowoczesniej przekonują też, że w sprawie budowy Trasy Łagiewnickiej spotykali się z mieszkańcami Krakowa i ekspertami. – Opowiadali nam o ignorowaniu ich stanowiska przez urzędników miejskich – twierdzi Michał Starobrat, przewodniczący koła Nowoczesnej w Podgórzu. A jego zastępca, Artur Buszek, dodaje: – Koszt budowy Trasy Łagiewnickiej to prawie 1,3 mld złotych, które miasto będzie spłacać do 2042 roku, który to jest porównywalny do kosztu budowy czterokrotnie dłuższego odcinka północnej obwodnicy Krakowa czy budowy nowego szpitala w Prokocimiu, z którego będą korzystać mieszkańcy całego województwa.

W związku z tym poseł Meysztowicz, w ramach interwencji poselskiej, zadał Jackowi Majchrowskiemu pięć pytań. Oto one:

  1. Na jakim etapie są przygotowania do realizacji budowy Trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej oraz czy jest zabezpieczenie finansowe dla tych inwestycji?
  2. Dlaczego w pierwszym rzędzie wybrano realizacje budowy Trasy Łagiewnickiej, a nie Trasy Zwierzynieckiej, której budowa mogłaby znacznie wcześniej przynieść pożądane efekty dotyczące przeniesienia ruchu samochodowego z centrum miasta?
  3. Jakie są przewidywane rezultaty i zagrożenia powstania Trasy Łagiewnickiej w przypadku braku realizacji kolejnych odcinków III obwodnicy?
  4. W jakim zakresie koncepcja inwestycji zakłada realizacje postanowień uchwały kierunkowej Rady Miasta Krakowa z dnia 17 lutego 2016?
  5. Jakie czynniki zaważyły na rozplanowaniu tuneli w niniejszej inwestycji?

Całe pismo skierowane do prezydenta Krakowa można zobaczyć klikając tutaj.

– Zaznaczam, że uważam za konieczną rozbudowę infrastruktury drogowej Krakowa, która determinuje rozwój gospodarczy miasta i powinna polepszać komfort życia mieszkańców. Jednak z uwagi na wysoki koszt realizacji inwestycji dla miasta oraz jej skutki dla otoczenia należy rozwiać wszelkie wątpliwości co do zasadności inwestycji i jej przygotowania – zakończył Meysztowicz.

(rg)

fot. materiały prasowe

Zobacz także