Unieważniony drugi przetarg na parking P&R w Bronowicach. Do trzech razy sztuka?

Przetarg na zaprojektowanie i budowę terminala autobusowego z parkingiem P&R w Bronowicach został unieważniony. Firmy, które złożyły oferty, chciały za wykonanie zlecenia znacznie więcej pieniędzy niż przewidywało miasto na ten cel. Być może zostanie ogłoszony trzeci przetarg. Możliwe jest też odłożenie inwestycji na jakiś czas.

Unieważniony właśnie przetarg na projekt i realizację parkingu z terminalem autobusowym w Bronowicach był już drugą próbą znalezienia wykonawcy inwestycji. Zarówno pierwsze postępowanie, jak i drugie zostały unieważnione z powodu zbyt wysokich cen zaproponowanych w ofertach.

Na projekt i budowę obiektu w Bronowicach zarezerwowano 54,9 mln złotych. Oferty złożyły 4 firm. Najtańsza z ofert mówiła o cenie 66,96 mln złotych. Aby spełnić te żądania miasto musiałoby zwiększyć limit wydatków o blisko 20 proc. W obecnej sytuacji jest to wykluczone. I dlatego zdecydowano się na unieważnienie przetargu.

Pierwsze postępowanie unieważniono w połowie ubiegłego roku. Wtedy wpłynęły 3 oferty. Wówczas miasto wyceniało parking znacznie taniej, bo na 33 mln zł, ale najtańsza z ofert zawierała cenę na poziomie 55,1 mln złotych. I do tego poziomu podniesiono obecny limit wydatków, ale i firmy zażądały więcej niż w pierwszym przetargu, choć minęło od niego kilka miesięcy.

Co dalej? Możliwe jest ogłoszenie trzeciego już przetargu. Argumentem za podjęciem kolejnej próby są prognozy o nieuchronnym kryzysie, a więc rywalizacja firm o zlecenia będzie bardziej zacięta niż do tej pory. A to może doprowadzić do spadku cen w ofertach.

Drugie rozwiązanie to odsunięcie w czasie inwestycji. Za tym mogą przemawiać uzyskane oszczędności wydatków miasta (w tym przypadku spore), które przecież będą konieczne.

Decyzji, co dalej z parkingiem P&R w Bronowicach, należy się spodziewać w najbliższym czasie.

Parking, a właściwie węzeł przesiadkowy ma powstać wewnątrz łącznicy ul. Balickiej i ul. Armii Krajowej. Dworzec autobusowy ma tworzyć sześć dwustronnych peronów, przy których może zatrzymać się 12 autobusów. Zadaszenie dworca będzie równocześnie pierwszą kondygnacją parkingu dla 200 samochodów. W przyszłości parking miałby zostać rozbudowany o kolejną kondygnację dla jeszcze 300 aut.

GS

Najnowsze

Co w Krakowie