Ważne rondo pod Krakowem oddane do użytku. To nie koniec zmian na drodze 94

Kierowcy mogą w pełni korzystać z ronda w Modlnicy, które powstało zamiast skrzyżowania drogi krajowej nr 94 z drogą powiatową (ul. Ojcowską). Nowe rondo ma poprawić płynność ruchu w tym miejscu.

Jak poinformowała Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, skończyła się rozbudowa odcinka DK94 o długości 715 m wraz z budową ronda dwupasowego turbinowego. Rondo powstało w Modlnicy, na terenie gminy Wielka Wieś pod Krakowem. Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu. W uroczystości oddania do użytku nowego ronda wziął udział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Fot. GDDKiA Kraków

 
Koszt projektu i budowy wyniósł ok. 14 mln zł, a koszt gruntów koniecznych do rozbudowy skrzyżowania w rondo – 5,3 mln zł.
 
– Duża popularność podkrakowskich miejscowości wśród mieszkańców Krakowa budujących w nich coraz więcej domów i przenoszących się pod miasto, spowodowała wzrost natężenia ruchu szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu na DK94. By wjechać na drogę krajową nr 94 od strony miejscowości Giebułtów wcześniej trzeba było ustawiać się w długiej kolejce pojazdów i czekać. Przebudowa skrzyżowania na dwupasowe rondo oraz odcinka drogi o długości 715 m ułatwi włączanie się do ruchu i go upłynni. Poprawi się także bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców. Wysokie ekrany akustyczne zniwelują hałas generowany przez ruch – wylicza Iwona Mikrut.
 
I zapowiada, że to nie koniec zmian na DK94 od nowego ronda w kierunku Krakowa. – Od granicy Krakowa, na 1,5 km odcinku Modlnica – Giebułtów DK94 rozbudowana zostanie do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Przebudowane będą trzy skrzyżowania na ronda dwupasowe z: ul. św. Wojciecha/Ulubioną, ul. Polną, ul. Jurajską/Lipową i ul. Wierzbową – informuje przedstawicielka GDDKiA.

Umowa na projekt i rozbudowę tego odcinka została podpisana 4 marca 2019 r. Etap projektowania już jest zakończony. W grudniu 2019 roku złożono do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego wniosek o wydanie decyzji ZRiD. Po jej uzyskaniu połowa odcinka DK94 przewidzianego do rozbudowy (tj. ok. 750 m) zostanie poddana ratowniczym badaniom archeologicznym. Na pozostałym odcinku będą prowadzone roboty budowlane. Zakończenie inwestycji, zgodnie z umową nastąpi jesienią 2021 r.

– Przebudowany odcinek rozpocznie się od nowego ronda ze zjazdem na Giebułtów i włączony będzie do węzła Modlnica S52, co usprawni przejazd do drogi ekspresowej S52 i dalej S7 oraz autostrady A4 – tłumaczy Iwona Mikrut.

GS
 

Najnowsze

Co w Krakowie