– W przyszłym roku gotowe będą obie części obiektu, a pociągi pojadą czterema torami kolejowymi przez centrum Krakowa – zapewnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Od przyszłego roku, pociągi przez centrum Krakowa przejadą czterema torami.
– W przyszłym roku gotowe będą obie części obiektu, a pociągi pojadą czterema torami kolejowymi przez centrum Krakowa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększą możliwości kolei dalekobieżnej i aglomeracyjnej – informuje PKP
Obecnie po stronie Hali Targowej wykonawcy pracują nad odtworzeniem historycznej, kamiennej bariery. Jak zapewnia PKP, prace realizowane są tutaj zgodnie z pozwoleniem na budowę i pozwoleniem konserwatorskim oraz w oparciu o przyjęty program prac konserwatorskich
Po drugiej stronie wiaduktu, od ulicy Dietla budowane są kolejne ceglane łuki obiektu Na trzech pojawił się już beton, a czwarty jest zbrojony. Ostatni łuk powstanie w ciągu najbliższych tygodni. Rozpoczęły się też pierwsze prace przy budowie ściany pomiędzy łukami.
Przebudowa wiaduktu kolejowego obok Hali Targowej jest częścią wielkiej inwestycji realizowanej przez PKP PLK za ponad 1 mld zł, dotyczącej prac na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.
Wiadukt nad ul. Grzegórzecką był najstarszym zachowanym mostem w Krakowie. Jego konstrukcja liczyła ponad 150 lat. Obiekt wpisany do rejestru zabytków, został z niej wykreślony we wrześniu 2021 r. Wiadukt został rozebrany, a teraz odtwarzana jest pierwotny wygląd z wykorzystaniem materiału rozbiórkowego.
(JS)