90 milionów złotych wydała Małopolska na organizację Światowych Dni Młodzieży. – Od początku wiedzieliśmy ile wydamy środków na promocję i infrastrukturę. Wydaliśmy 5,5 miliona. Na projekty infrastrukturalne związane pośrednio z ŚDM, jak strefa aktywności gospodarczej w Brzegach, drogi, układ komunikacyjny wokół Centrum Jana Pawła II, to kwota około 80 milionów. Licząc w sumie wszystkie wydatki publiczne w dyspozycji Małopolski to byśmy się zbliżyli do kwoty 90 milionów. 90 procent z tego to rzeczy, które zostają i będą służyć – podliczał dziś na antenie Radia Kraków marszałek Jacek Krupa.
– Sama promocja, biorąc pod uwagę przystrojenie miasta, kampanię i inne eventy, to kwota około 4 milionów. Jak ją mierzyć? Są już szacunki. Metody są różne. Można liczyć ilość wejść i publikacji w mediach. To kilkaset tysięcy w te kilka dni. Kraków to wycenił na 65 milionów. Ja się zgadzam. To mniej więcej taka kwota. Tyle by trzeba było wydać na promocję, żeby osiągnąć ten efekt, który mamy – mówi Krupa w porannej rozmowie.
Zdradził także, co chcieli zobaczyć i co zobaczyli pielgrzymi podczas ŚDM. – Po obchodach religijnych przyszedł czas na turystykę. Oni zwiedzają Kraków. Widać co jest wokół Wawelu. On jest hitem. Wieliczka, Wadowice, Zakopane. Wielu turystów przyjechało w grupach z biur turystycznych. Był program z naszą ofertą. Pewnie do końca tygodnia ci turyści z całego świata będą tu – stwierdził marszałek województwa.
Cała rozmowa tutaj.
(źródło: Radio Kraków)