Tak wygląda przystanek Kraków Podgórze. Za 2 miesiące zacznie działać

fot. Twitter / PKP PLK SA

Inauguracja coraz bliżej. Przy łącznicy kolejowej na Krzemionkach trwają roboty wykończeniowe na przystanku Kraków Podgórze. To już czas odbiorów i prac uzupełniających.

Od połowy grudnia (nowego rozkładu jazdy 2017/2018) nową 2,5-kilometrową linią nawet 15 m nad Krakowem pojadą pociągi. Nie wszystkie planowane połączenia uda się jednak zrealizować od razu z powodu dobudowy dodatkowych torów między Dworcem Głównym a stacją Kraków Płaszów. Na odcinku Kraków Główny – Zabłocie będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy o zmniejszonej przepustowości

Łącznica jest już jednak na ukończeniu. Podróżni będą wygodnie podróżować z dwóch nowoczesnych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze. Perony są zadaszone, wyposażone w ławki, windy i schody ruchome. Są dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Nowe przystanki zaplanowano tak, by umożliwiały zintegrowanie kolei z transportem miejskim. Na Zabłociu, pasażerowie wejdą na peron schodami z wygodnej hali przystankowej, która powstała pod torami.

Zmieniła się też przestrzeń w sąsiedztwie przystanku, gdyż przebudowany został układ dróg. Nowa droga połączyła ul. Zabłocie ze skrzyżowaniem ul. Przemysłowej i Lipowej. W sąsiedztwie przystanku powstał parkingi oraz zatoki autobusowe, co umożliwi obsługę komunikacji miejskiej.

 

 

Przystanek Krzemionki został „podwieszony” pomiędzy estakadami łącznicy. Bezpośrednio z niego będzie można dostać się schodami lub windą do tramwaju. Powstał wygodny węzeł przesiadkowy, umożliwiający zmianę kolei na komunikację miejską i ułatwiający podróż. Całkowity koszt projektu to 348 mln zł; dofinansowanie z UE wyniesie 187 mln zł.

(wm, PKP)

fot. Twitter / PKP PLK SA

Zobacz także