ZIKiT wytyka błędy pasażerów MPK

„Weźże się przesuń” – to nowy pomysł Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu oraz krakowskiego MPK na nauczenie pasażerów kulturalnego zachowania w tramwajach i autobusach. Urzędnicy stworzyli dwa filmiki, które mają nakłonić podróżujących do ustępowania miejsca i nieblokowania drzwi. Nowe spoty to następcy filmu „Weźże gadaj ciszej”.

Pierwszy z filmów, zatytułowany „Bo jeden bohater to za mało” opowiada historię młodego chłopca, który ustępuje miejsca starszej pani poruszającej się o lasce i zamienia się w Supermana. Drugi ze spotów „Weźże się przesuń” nawiązuje do problemu blokowania drzwi i uniemożliwiania sprawnego wsiadania lub wysiadania z tramwaju i autobusu. Dodatkowo autorzy filmu zdecydowali się zwrócić uwagę na bagaże przewożone przez podróżnych, takie jak plecaki i walizki, które nie zawsze ustawiamy w taki sposób, by nie przeszkadzały innym pasażerom.

Filmy, podobnie jak poprzednia produkcja „Weźże gadaj ciszej” mają żartobliwą formę, która w lekki i zabawy sposób ma zwrócić uwagę pasażerów na problemy, które dokuczają podróżującym komunikacją miejską. Za produkcję spotów miasto zapłaciło 3 tys. złotych.

(pt)

Najnowsze

Co w Krakowie