ZIM wybrał projektanta linii Krowodrza Górka – Azory

Zarząd Inwestycji Miejskich rozstrzygnął przetarg na przygotowanie dokumentacji na budowę linii tramwajowej łączącej Krowodrzę Górkę z Azorami. Najkorzystniejszą ofertę złożyła poznańska firma Sweco Consulting Sp. z o.o. Jeżeli żadna z biorących udziału w przetargu firm się nie odwoła, to umowa zostanie parafowana w przeciągu najbliższych kilku tygodni.

Po stronie wykonawcy będzie leżało nie tylko zaprojektowanie nowej trasy, ale też uzyskanie wszelkich zgód administracyjnych.

Półtora roku

Do przetargu stanęło łącznie pięć firm. Za swoje usługi Sweco zaproponowała kwotę nieco ponad 3 mln. zł, najdroższa oferta była o ponad milion złotych droższa.

Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 18 miesięcy na opracowanie pełnej dokumentacji budowlanej i wykonawczej, a także złożenie kluczowego dla inwestycji wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), tak, by pół roku później, a więc w w okolicach października 2021 roku decyzja trafiła na biurka urzędników. Wówczas ZIM-owi nie pozostanie nic innego, jak tylko ogłosić przetarg na wykonanie, o ile oczywiście znajdą się na to środki w budżecie.

– To kolejny krok do rozpoczęcia tej ważnej inwestycji na północy miasta. Chcielibyśmy, aby w dwa lata od popisania umowy zadanie było przygotowane do ogłaszania przetargu na budowę – mówi Łukasz Szewczyk, p.o. dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich.

Którędy pojedzie tramwaj?

Nowa linia tramwajowa rozpocznie swój bieg na istniejącej pętli Krowodrza Górka, która zostanie całkowicie przebudowana w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej.

Tramwaj pojedzie wzdłuż południowej części ul. Opolskiej, gdzie przy kładce dla pieszych stanie pierwszy przystanek. Budowa linii wymusi zmianę istniejącego układu drogowego skrzyżowania ulic Batalionu Skała AK i Opolskiej.

Kolejny przystanek będzie zlokalizowany za skrzyżowaniem z ul. Łokietka, zaś trzeci w rejonie ul. Mehoffera. W tym rejonie powstanie kładka dla pieszych, gdyż obecne przejście zostanie zlikwidowane.

Na wysokości skrzyżowania ul. Weissa i Opolskiej tory odbiją w dwóch kierunkach. Na południe, gdzie w miejscu istniejącej pętli autobusowej powstanie nietypowa, bo pozwalająca jedynie na zawracanie składów dwukierunkowych końcówka linii tramwajowej i na północ, gdzie powstanie krótki odcinek, mający się doczekać rozbudowy w nieokreślonej jeszcze przyszłości.

Najnowsze

Co w Krakowie