Zmiana organizacji ruchu przy zjedzie z drogi ekspresowej S7

Musisz przeczytać

Zmieniona została czasowa organizacja ruchu na węźle S7 Szczepanowice – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zmiany wprowadzono, bo przy zjeździe z nowej drogi ekspresowej tworzyły się gigantyczne korki. GDDKiA ostrzega, że nawigacja Google nie pokazuje jeszcze wprowadzonych zmian.

S7 - węzeł Szczepanowice - zmiana organizacji ruchu

S7 - węzeł Szczepanowice - zmiana organizacji ruchu
Obraz 1 z 6

Fot. GDDKiA Kraków

– Po ukończeniu budowy przełączki pomiędzy jezdniami S7 na węźle Szczepanowice i wprowadzenie nowego oznakowania w niedzielę 24.10.2021 r. zmieniona została czasowa organizacja ruchu – informuje Iwona Mikrut z Krakowskiego oddziału GDDKiA. – Pojazdy jadące z Warszawy i Kielc nie zjeżdżają już na S7 z ronda północnego tylko przejeżdżają dalej i zjeżdżają na drogę ekspresową z ronda południowego. Dalej po przejechaniu łącznicy węzła przełączką wjeżdżają na jezdnię w kierunku Krakowa – tłumaczy Iwona Mikrut.

Jej zdaniem a nowa organizacja ruchu powinna usprawnić ruch w tym miejscu. – Będziemy monitorować sytuację po tej zmianie – zapewnia przedstawicielka GDDKiA. I ostrzega, że nawigacja Google nie pokazuje jeszcze wprowadzonych zmian.

Po oddaniu do użytku pierwszego odcinka drogi ekspresowej na północ od Krakowa (odcinka Szczepanowice – Widoma) przy zjeździe w Szczepanowicach tworzyły się ogromne korki. – Jak zaobserwowaliśmy wprowadzona jako pierwsza czasowa organizacja sprawdzała się przez większość tygodnia, a jedynie w szczycie weekendowych powrotów z południa Polski tworzyły się zatory. Stąd decyzja o wprowadzeniu zmiany tej organizacji ruchu. Zmiany wprowadzone zostały zgodnie z zapowiedzią przed Dniem Wszystkich Świętych – podkreśla Iwona Mikrut. Ale zaznacza, że wprowadzona modyfikacja powinna znacząco usprawnić ruch, jednak nie wyeliminuje całkowicie zakłóceń jego płynności w okresach wzmożonego natężenia.

Budowę prawie 56 km drogi ekspresowej S7 od granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego do Krakowa podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
Moczydło - Miechów, dł. 18,7 km, umowę podpisano 16 kwietnia 2020 r., planowane zakończenie 2023 r.
Miechów - Szczepanowice, dł. 5,3 km, umowę podpisano 8 lutego 2021 r., planowane zakończenie 2024 r.
Szczepanowice - Widoma, dł. 13,1, umowę podpisano 8 stycznia 2018 r., oddany do ruchu 4 października 2021 r.
Widoma – Kraków (z włączeniem do węzła Igołomska), dł. 18,3 km, 7 grudnia 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, z nowym umowę podpisano 15 lipca 2021 r., planowane zakończenie 2024 r.

(red)

- Advertisement -spot_img

Przeczytaj również

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -spot_img

Najnowsze

KRK News Poleca